خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد:

نیمی از منابع آبی روستاهای یزد خشکیده است/ آبرسانی سیار به 330 روستا در یزد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۱۵۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به وضعیت نگران کننده آب شرب در روستاهای استان یزد گفت: نیمی از منابع آبی در روستاهای استان یزد خشکیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا فاتحی صبح امروز در نشست مشترک مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد که با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد اظهار داشت: به دلیل بحران آبی که در استان یزد داریم بسیاری از روستاهای استان نیز با بحران تامین آب مواجه شده اند.

به تشریح وضعیت بحران آب در روستاهای استان یزد پرداخت و ادامه داد: وضعیت آب در روستاهای استان به قدری بحرانی است که کشاورزی و باغات نابوده شده و اندک درختان باغی که وجود دارد در آستانه نابودی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با بیان اینکه بسیاری از روستاها از نظر تامین آب شرب هم در تنگنا هستند، اضافه کرد: تداوم دو دهه خشکسالی به ویژه در سال های اخیر سبب بروز مشکلات جدی آب در نیمی از روستاهای استان یزد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی به ۳۳۰ روستای استان یزد با تانکر انجام می شود عنوان کرد: بحران آب موجب شده تا در برخی روستاها با تعبیه تانکر ثابت، آب شرب مردم را تامین کنیم که هم هزینه های زیادی دارد و هم اینکه برای روستائیان سخت و دشوار است.

فاتحی با ابراز تاسف از اینکه نیمی از منابع آبی در روستاهای استان یزد خشک شده تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود هم به دلیل تاثیراتی که خشکسالی ها داشته در آبدهی به شدت ضعیف شده و توان تامین آب را ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از طریق  ۴۰۸ منبع آبی شامل چاه، قنات و چشمه آب شرب ۷۰۰ روستا با جمعیت نزدیک به 300 هزار نفر را تامین می کنیم اظهار داشت: برای تامین آب بهداشت برخی روستا ها از چاه های استیجاری استفاده می کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به لزوم تامین آب از خط انتقالی برای مردم بیان داشت: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد روستاهای استان یزد از خط انتقال آب بهره‌مند هستند که با حملات مکرر به خط انتقال آب، مشکلات جدی در حوزه آب شرب برای آن ها ایجاد می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز