خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برخورد با فساد به گونه‌ای نباشد جرأت را از مدیران بگیرد/ در مبارزه با فساد دچار افراط و تفریط نشویم

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۱۵۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نحوه مواجهه با فساد نباید به گونه‌ای باشد که جرأت و جسارت مدیریتی را از مدیران بگیریم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی‌محمد احمدی در نشست بخش‌خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی افزود: همچنین مبارزه منطقی با فساد و توجه به تحقق توسعه استان مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در گذشته تفریط‌هایی در اعطای تسهیلات انجام گرفته که برخی وام‌ها بدون نظارت، برخی بدون ضمانت مناسب و چارچوب اصولی و قانونی پرداخت شده، اظهار کرد: فعالیت نظارتی دستگاه‌ها و بانک‌ها باید از همان قبل با شکل و روند اصولی انجام می‌شد و اگر امروز دستگاه‌های متولی به یک‌باره بخواهند این حرکت را انجام دهند، باعث ایجاد تفریط و آسیب می‌شود.

وی با تاکید بر مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها، ابراز داشت: ضمن تاکید بر مبارزه با فساد، نباید در اجرای برنامه‌های نظارتی و کنترلی دچار افراط و تفریط شویم.

احمدی گفت: مطالبه اجرای قوانین دغدغه درستی است اما در شرایطی که تاکید رهبر انقلاب، نظام و حاکمیت بر بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال‌زایی است، نباید خروجی اقدامات مخابره پیامی به خارج از استان باشد که محیط استان برای سرمایه گذاری امن نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان از فقر تولید ثروت و انباشت سرمایه رنج می‌برد، ابراز داشت: در استان ما انباشت سرمایه شکل نگرفته و چسبندگی محیطی و فرهنگی نیز عاملی برای عدم اعتمادسازی برای حضور سرمایه گذاران بوده است.

احمدی مبارزه منطقی و عملی با فساد را ضروری دانست و بیان کرد: باید کنار مقابله با فساد، زمینه رشد استان نیز فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان ابراز داشت: به‌کارگیری ظرفیت بخش‌خصوصی برای تحقق هدفگذاری‌های این حوزه ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکل فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: ایرلاین‌ها دنبال بازار پرجذبه هستند و تحریم‌ها، کمبود هواپیما، موقعیت و توپوگرافی شهر یاسوج عاملی برای بروز مشکلات در از سرگیری پروازهای فرودگاه شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل هوایی مرکز استان می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد، گفت: با ورود بخش خصوصی می‌توان نسبت به اجاره هواپیما برای فعالیت بیس روی خط پروازی یاسوج اقدام کرد.

استاندار با اشاره به توسعه فرودگاه یاسوج، خاطرنشان کرد: از نظر کیفیت آسفالت و باند، ناوبری و روشنایی، فرودگاه یاسوج از بهترین فرودگاه های کشور محسوب می شود.

احمدی افزود: در همین راستا بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی می تواند طرحی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای اجاره هواپیما و فعال سازی پرواز ها ارائه دهد.

وی همچنین به موضوع واگذاری زمین برای اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا در قالب یک برنامه مناسب احصا و اعمال قانون بازپسگیری برای زمین‌هایی که با هدف ایجاد طرح واگذار شده و اقدامی بر روی آنها انجام نشده است، اجرایی می‌شود.

احمدی بر حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: شناسایی واحدهای دارای مشکل نیز در دستور کار قرار دارد و پوشش رفع مشکلات این واحدها با هدف‌گذاری صحیح و برنامه‌ریزی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز