خبرگزاری کار ایران

دلاور بزرگ‌نیا:

سهم ما از حضور گردشگران چینی در ایران کمتر از حد انتظار است

کد خبر : ۶۹۹۴۳۱

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: امید داریم حضور بیشتر گردشگران چینی را در ایران شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا، دلاور بزرگ‌نیا در دیدار جمعی از تورگردانان چینی گفت: سهم ما از گردشگران کمتر از حد انتظار بوده و امید داریم با توسعه تعاملات بخش خصوصی و نهادهای دولتی دو کشور، حضور بیشتر گردشگران چینی را در ایران شاهد باشیم.

وی با اشاره به نقش تبلیغات شفاهی گردشگران خارجی در تصویرسازی درست‌ از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران بیان کرد: نقشی که مدیران دفاتر تورگردان در معرفی کشورها می‌توانند داشته باشند هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند داشته باشد که این دلیلی بر نقش «دیپلماسی فرهنگی» در توسعه تعاملات بین ملت‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: بسیار خرسندیم مدیران تورگردان کشور چین با یک رضایت و خاطره خوش ایران را ترک می‌کنند که این مسئله می‌تواند در آینده نه چندان دور به حضور گردشگران چینی در کشور منجر شود.

در این نشست مدیران تور گردان کشور چین خواستار استفاده از ارز یوان در معاملات خود با مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان تهران به جای سایر ارزها نظیر دلار و یورو شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با قول مساعد برای پیگیری این موضوع تاکید کرد در کنار بخش خصوص برای تکمیل زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی حضور گردشگران چینی در استان تهران تلاش صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز