خبرگزاری کار ایران

شاهمرادی تاکید کرد:

ضرورت ثبت کالا در سامانه جامع انبارها / کالای ثبت نشده، احتکار تلقی‌می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۷۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز، گفت: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید، فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در "سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا" ثبت کنند.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در ارتباط با هدف ایجاد سامانه جامع انبارها، اظهار داشت: شناسایی تمام انبارها و مراکز نگهداری کالای کشور، تسهیل فرایندهای الکترونیکی از قبیل صدور بارنامه آنلاین و بیمه آتش‌سوزی از طریق سیستمی کردن این فرآیندها، ثبت ورودی و خروجی کالایی هر واحد نگهداری کالا اعم از ثبت رسید، حواله و اخذ گزارش از میزان موجودی کالا در تمامی واحدهای نگهداری کالایی کشور از جمله اهداف این سامانه هستند که خود در نهایت به اهداف کلانی همچون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و احتکار از طریق رصد دقیق جریان کالا در انبارهای کشور ختم می شود.

وی در ارتباط با الزام قانونی ثبت یک انبار در این سامانه، گفت: در راستای بند ث ماده شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 92/10/03 مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دار کردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام کنند.

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خصوص عواقب عدم ثبت نام در این سامانه، تصریح کرد: مطابق شرح بند پنج قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به رعایت احکام این قانون هستند و با اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت عدم رعایت، برخورد قانونی خواهد شد. همچنین بر اساس تبصره دو ماده پنج قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وارد نمودن اطلاعات خلاف واقع یا ناقص یا با تاخیر در سامانه های موضوع این قانون نیز جرم به شمار می رود.

شاهمرادی درباره یکی دیگر از عواقب عدم ثبت کالا در این سامانه افزود: طبق ماده 13 آیین نامه اجرایی مواد پنج و شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است از صدور بارنامه برای مبادی و مقاصدی که در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت نشده اند، جلوگیری به عمل آورد.

بنا به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز هر مکان یا به عبارتی دقیق تر هر مرکز نگهداری کالایی که کالا یا بار در آن نگهداری یا به آن وارد یا از آن خارج می شود باید در این سامانه به آدرس www.nwms.ir ثبت نام کند. این مکان ممکن است انبار، واحد تولیدی، واحد صنفی، واحد کشاورزی، معدن، سردخانه، واحد بهداشتی و درمانی یا واحد دامی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز