خبرگزاری کار ایران

جهاندیده خبر داد:

شناسایی 398 نیروی کار خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۹۲۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طی 8 ماهه گذشته، 398 تبعه خارجی غیرمجاز در استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایلنا مهرداد جهاندیده افزود: این مدت 5 هزار و 921 مورد بازرسی درباره اشتغال اتباع بیگانه در واحدهای صنفی و کارگاهی سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی گفت: طی این بازرسی‌ها 398 تبعه خارجی غیرمجاز شناسایی و 1 میلیارد و 424 میلیون و 105 هزار و 253 ریال جریمه به کارفرمایان متخلف ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این مدت 141 نیروی کار ایرانی نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرمایان جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز شده اند.

جهاندیده با بیان اینکه صدور پروانه کار فقط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها است، تاکید کرد: بر اساس ماده 120 قانون کار اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به‌کار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و پروانه کار دریافت کنند.

وی افزود: براساس قانون، داشتن گذرنامه و مدارک اقامتی دلیل موجهی برای به‌کارگیری اتباع خارجی نیست. توصیه این مجموعه به کارفرمایان و افرادی که می‌خواهند از خدمات اتباع خارجی استفاده کنند این است که قبل از به‌کارگیری آنان حتما از داشتن پروانه و مجوز فعالیت شان مطمئن شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز