خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی یزد:

وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی یزد از استان‌های کمتر توسعه یافته هم بدتر است/ شهرداری و شورای شهر همکاری ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۶۵۵

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به روز جهانی معلولان و مشکلات این جامعه در سطح استان گفت: یکی از نیازهای معلولان برای‌حضور در سطح جامعه، توجه به مناسب سازی به ویژه در ناوگان حمل و نقل است در حالیکه وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی یزد از استان‌های کمتر توسعه یافته هم بدتر است.

به گزارش ایلنا، جلیل عفتی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت با خبرنگاران استان یزد با بیان اینکه باید روز به روز جایگاه تشکل‌های خصوصی در خصوص معلولان تقویت شوند، اظهار داشت: قانون جامع معلولان برای این قشر از جامعه توجهاتی داشته به ویژه که بر مناسب سازی در همه آیتم ها تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه بهزیستی نمی تواند بر ارائه این خدمات از جمله مناسب سازی و نوسازی و بازسازی ساختمان ها نظارتی داشته باشد ادامه داد: اگر کارشناس و مسئولی به این موضوع توجه نکرد و شاکی در این زمینه وجود داشته باشند بر اساس این قانون، تا انفصال از خدمت برای متخلفان پیش بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی یزد با تاکید بر اینکه در این زمینه تشکل ها و سازمان های مردم نهاد باید به عنوان ناظر ورود کنند اضافه کرد: پیگیری این موارد در راستای استیفای حق معلولان به عهده سازمان های مردم نهاد است و باید موضوعات را دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری نیز در زمینه مناسب سازی اماکن و حتی حمل و نقل معلولان توجه چندانی ندارند عنوان کرد: متاسفام که در برخی جلسات حرف هایی زده می شود و قول هایی می دهند اما در عمل چیزی دیده نمی شود و حتی در مواردی با عباراتی موجب ناراحتی معلولان می شوند.

وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی یزد از استان‌های کمتر توسعه یافته هم بدتر است/ شهرداری و شورای شهر همکاری ندارند

عفتی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار، وجود و حضور معلولان در سطح شهر بسیار قابل مشاهده و ملموس است، تصریح کرد: وقتی مناسب سازی صورت نگرفته و مورد توجه نیست مشخص است که معلولان و سالمندان ما در جامعه حضور نمی یابند تا از بروز آسیب بیشتر جلوگیری شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی از استان های کمتر توسعه یافته نسبت به یزد هم پایین تر است، عنوان کرد: اعضای شورای شهر و شهرداری در جلسات قول همکاری می‌دهند اما به نتیجه نمی‌رسد در حالی‌که شهردار قبلی یزد مشاوری از جامعه معلولان داشت تا اقدامی موثر برای این قشر انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به قانون جامع معلولان و برقراری بیمه ها به ویژه بیمه های تکمیلی افزود: معتقیم هر اقدامی که برای معلولان انجام می شود باید با سازو کارهای بهداشتی باشد تا عدالت برقرار شود.

وی بیان داشت: مبالغی که در این موارد به معلولان پرداخت می شود همخوانی با نیاز این قشر ندارد و پوشش نمی دهد اظهار داشت: بسیاری از معلولان به پرستار به صورت دائمی نیاز دارند و تامین مسائل بهداشتی و لوازم مورد نیاز در این شرایط و تورمی که داریم به شدت مشکل دارند و نمی توانند تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز