خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد:

عده ای مغرض به دنبال تخریب روابط یزد و اصفهان هستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۴۲۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با تاکید بر اینکه بسیاری از تخریب‌ها به کشاورزان ربطی ندارد ،گفت:عده ای مغرض و ماجراجو به دنبال تخریب روابط عمیق اجتماعی و فرهنگی یزد و اصفهان هستند.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی جوادیان‌زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که در خانه مطبوعات یزد برگزار شد؛ ضمن اشاره به تاریخچه تخصیص خط انتقال آب و مشکلاتی که در این مسیر دامن گیر آب شرب مردم استان یزد بوده است، بیان داشت: تاکنون بیش از 26 بار تعرض به خط انتقال آب یزد صورت گرفته که به نظر می رسد انتشار مطالب غیر واقعی از جمله مسئله حقابه کشاورزان اصفهانی باعث این تحرکات است در حالی که در 13 سال گذشته  این مشکل وجود نداشته و کشاورزان در این زمینه اعتراضی را مطرح نکرده‌اند. 

جوادیان زاده در ادامه با تاکید بر اینکه کمتر از پنج درصد آب پشت سد زاینده ‌رود اصفهان در شرایط طبیعی به‌ عنوان سهمیه سالانه به استان یزد تخصیص داده می شود، تصریح کرد: حجم تخصیصی آب به یزد 98 میلیون  متر مکعب در سال است که آب انتقالی در این سال ها از 60 میلیون مترمکعب در سال بیشتر نشده است. در این زمینه اسناد معتبر و قابل استناد بسیاری نیز در دسترس می باشد که مورد تایید مسئولان هم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه این استان در موضوع انتقال آب و برداشت از آن تا کنون دچار اقدامی غیرقانونی، غیراخلاقی و غیر شرعی نشده است؛ بیان داشت: در مسئله تخصیص، عنوان شده است که تمام منابع و مصارف استان یزد و اصفهان مورد بررسی قرار گرفته و این یعنی به حقابه کشاورزان و بخش صنعت در مسئله تخصیص آب به استان توجه شده و با درنظر گرفتن همه شرایط، آب به  یزد اختصاص یافته است.

این تخصیص پس از پیگیری‌های زیاد ائمه جمعه و مسئولان استان و کشوری انجام‌ شده و رفت آمدهای بسیار و نیز مطالعه‌های متعدد صورت گرفته است و تا پیش از این تنش ها، مورد تائید سیستم مدیریتی اصفهان نیز بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این شرایط غیر طبیعی و نگران کننده برخی اطلاعات نادرست به مردم به‌ ویژه در میان کشاورزان شرق اصفهان پخش می‌ شود و این موجب شده یکسری به دنبال ماجراجویی باشند و ضمن تحریک کشاورزان، شبانه به خط لوله انتقال آب یزد آسیب وارد کنند.

این مقام مسئول با بیان تا کنون سه شکایت نامه جهت برخورد با متخلفان تخریب خط لوله آب یزد و یک شکایت نامه نیز از طرف کانون وکلای استان تنظیم و به مراجع قانونی و قضایی ارسال شده است؛ خاطرنشان کرد: با این افراد باید برخورد قاطع انجام شود زیرا آنها با ایجاد تنش به دنبال برهم زدن ارتباطات فرهنگی و اجتماعی عمیق بین دو استان هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز