خبرگزاری کار ایران

با حضور دبیر کل خانه کارگر ؛

اولین آکادمی سالمندان کشور در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۳۶۰

با حضور دبیر کل خانه کارگر ، اولین آکادمی سالمندان کشور در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس در مراسم افتتاح اولین آکادمی سالمندان کشور که با حضور و استقبال بازنشستگان در مشهد برگزار شد گفت :پدیده پیری نزد ما ایرانیان به دوگونه دیده می‌شود عده ای بویژه در اشعار فارسی  کهنسالی را حد تعالی انسان می‌دانند .

وی ادامه داد: عده‌ای نیز برگرفته از مثل‌های ایرانی پیری و کهنسالی را  همان بازنشستگی و از کارافتاده‌ ای تلقی می‌کنند.

وی افزود در حال حاضر بیش از ۷میلیون بازنشسته در کشور داریم که حدود ۹/۳ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند و در همین راستا و  بهره‌مندی از تجربه و جلوگیری مشکلات احتمالی این قشر راهکارهای مناسب را باید برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد باید بتوانیم باعارضه پیری و کهنسالی بامراقبت و پیشگیری مقابله کرد و ضرورت احساس خوشبختی در این سنین امری اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد : دغدغه کلی ما با توجه به جمعیت کثیر بازنشستگان  خدمت مناسب به آنان  بود و از دو سال قبل فکر تاسیس مرکزی مختص درکنار سایر مراکز خانه کارگر که به افراد عضو خدمت ارائه می‌کنند را داشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت : این اولین کار سازمان یافته‌ای است که انجام می‌شود و کمیسیون اجتماعی مجلس پشتیبان این قضیه است.  البته  امیدوارم تربیت بدنی و تامین اجتماعی و بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط هم  پای کار بیایند .

محجوب افزود : افتتاح اولین آکادمی سالمندان در مشهد مقدس هم در همین راستا بود که با همفکری و همراهی همکاران خراسان رضوی بهره‌برداری از آن آغاز شد.

دبیرکل خانه کارگر گفت: دراین مرکز مهارت‌های مختلف آموزشی سلامت و ورزشی به بازنشستگان عضو ارایه خواهد شد.

  در این مراسم رسولی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی  و خانم  تقوی مدیر این آکادمی در گزارش‌های جداگانه روند شکل گیری و ارائه خدمات مرکز را تشریح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز