خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهریستی قزوین خبر داد:

راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی و خانه‌های کوچک ویژه معلولان تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۲۴۸

مدیرکل بهریستی قزوین گفت: کلینیک دندانپزشکی و خانه کوچک ویژه معلولان و کلینیک توانبخشی ضایعه نخاعی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، علیرضا وارثی در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی معلولان گفت: ۲۵ عنوان برنامه در راستای تغییر نگرش مردم و مسئولان نسبت به معلولان، طی این هفته در استان قزوین اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تجلیل از هنرمندان و ورزشکاران معلول، اجرای مسابقات ورزشی، خدمات درمانی رایگان ویژه معلولان و راه اندازی شهروند کارت برای بیش از ۳ هزار معلول از جمله این برنامه‌ها است.

وارثی افزود: در طراحی شهری و مناسب سازی معابر، باید بیشتر دقت شود تا معلولان راحت‌تر بتوانند در شهر‌ها تردد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات ارائه شده در حوزه پیشگیری، توانبخشی و توانمندسازی اشاره کرد و گفت: طرح غربالگری بینایی برای ۱۸ هزار نفر اجرا شده و همچنان ادامه دارد، همچنین ۷ مرکز مشاوره ژنتیک رایگان نیز در خدمت مردم است.

وارثی ادامه داد: کلینیک دندانپزشکی و خانه کوچک ویژه معلولان در شهرستان البرز و کلینیک توانبخشی ضایعه نخاعی در قزوین، تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و برای بهره برداری از این مراکز بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: طرح غربالگری برای ۲ هزار نفر از زوج‌های جوان نیز ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: در موضوع اشتغال هم ۵۲۳ میلیون تومان تسهیلات به ۵۱۹ کارفرما تعلق گرفته که اشتغال ۱۸ نفر را به دنبال داشته است.

به گفته وی با تاسیس ۴۰۰ مرکز خصوصی، برای هزار و ۷۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وارثی درپایان گفت: بیست و یک هزار نفر معلول، ماهانه مبلغ ۴ میلیارد تومان از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند که این مقدار بر اساس تعداد خانوار متغیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز