خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبرداد:

انتخاب دشت قزوین به عنوان پایلوت آبیاری هوشمند

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۲۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از انتخاب دشت قزوین به عنوان پایلوت آبیاری هوشمند در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه خمسه گفت: دشت قزوین در راستای تسریع در اجرای ، به عنوان پایلوت آبیاری هوشمند در کشور انتخاب شد.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال بیش از سه هزار و ۷۵۱ هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب ۱۴۴ طرح در استان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه به طرح‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: ۷ هزار هکتار طرح آبیاری نوین هم در قالب ۲۱۲ طرح در دست اجراست.

خمسه پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را ۵۷ درصد برآورد کرد و گفت استان قزوین در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری رتبه ششم کشور را کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین به سیاست‌های جهاد کشاورزی در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: متقاضیانی که برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبیاری نوین قادر به تامین خودیاری نیستند از تسهیلات بانکی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته خمسه به منظور تسریع در اجرای طرح‌های جدید در سال ۹۷ اعتبارات به طرح‌هایی پرداخت خواهد شد که قبل از اجرا، خودیاری متقاضیان تامین شده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی، افزایش قیمت لوله و اتصالات و کمبود نقدینگی را از جمله مشکلات اجرای طرح‌های آب و خاک برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز