خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبرداد:

خسارت زلزله اخیر کرمانشاه به ۲۵۰ واحد روستایی/ هیچ واحد بازسازی شده‌ای تخریب نشد

کد خبر : ۶۹۷۱۲۳

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: بر اساس ارزیابی‌های بنیاد مسکن، زلزله ۶.۴ ریشتری چهارم آذرماه استان کرمانشاه به ۲۵۰ واحد روستایی خسارت وارد کرد و واحدهای بازسازی شده آسیبی ندیدند.

به گزارش ایلنا، رضا خواجه‌ای گفت: با توجه به اینکه زلزله اخیر استان کرمانشاه همان مناطق زلزله‌زده سال گذشته هستند و 80 تا 85 درصد واحدها در این مناطق بازسازی شده‌اند بنابراین براساس ارزیابی‌های کلی انجام شده هیچ واحد بازسازی شده‌ای بعد از زلزله اخیر تخریب نشده است.

وی با بیان اینکه 250 واحد روستایی در زلزله 6.4 چهارم آذر ماه آسیب دیده‌اند عنوان کرد: در این زلزله 12 روستا شامل چهار روستا در قصرشیرین و 9 روستا در گیلانغرب به طور مستقیم تحت تأثیر قرار گرفتند.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه چهار واحد تجاری فرسوده در پی زلزله اخیر در سرپل‌ذهاب تخریب شده است، گفت: با توجه به اینکه واحدهای بازسازی شده زلزله سال گذشته آسیبی ندیده‌اند این موضوع نشان‌دهنده مقاومت این واحدها در برابر زلزله‌های شدید است.

وی با بیان اینکه امکانات و تسهیلات همچون زلزله سال گذشته به افرادی که در زلزله اخیر متحمل خسارت شدند نیز پرداخت می‌شود، بیان کرد: تا زمان وجود اعتبار تسهیلات به این افراد پرداخت می‌شود اما تا زمان تشکیل پرونده و کارهای اداری، اعتبارات جدیدی نیز از طرف دولت برای این خانواده‌ها تصویب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز