خبرگزاری کار ایران

خجسته‌پور:

24 منطقه لرستان از لحاظ عدالت آموزشی در وضعیت مناسبی قرار ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۰۲۷

معاون استاندار لرستان گفت: 24 منطقه محروم در استان داریم که از لحاظ عدالت آموزشی شاید در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه شورای آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: با دو موضوع اختلاف بین آموزش و پرورش و شهردار‌ی‌ها مواجه‌ایم که برای رفع این مهم کارگروهی با حضور معاون عمرانی، مدیرکل دفتر شهری، شهردار مرکز استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: این موضوع را با مستندات به صورت تخصصی در کارگروه فوق بررسی و نتیجه آن در جلسه بعدی شورای آموزش وپرورش استان مطرح شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه چنانچه آموزش و پرورش  اضافه بر ساخت داشته باشند ماده ١٠٠ حق دارد جریمه و برخورد قانونی کند، اضافه کرد: اگر مدرسه را بدون پروانه ساخته باشید و آنگاه در شهرداری دنبال پروانه بروید باید حتما جرائم را پرداخت کنید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: براساس قانون مناطقی که تازه گازکشی شدند، دادن نفت سفید به آنها ممنوع است.

وی ادامه داد: مدارس فرسوده‌ای که کد تخریب خوردند، خانه‌های بهداشت و خانه‌های روستایی در حاشیه شهرها و خارج از طرح هادی ساخته شده نفت سفید به آنها داده نمی‌شد که این مهم را در شورای تأمین مصوب و جاهایی که آموزش و پرورش، علوم‌پزشکی و امور روستایی تأکید کنند شرکت نفت تنها برای سال 97 به آنها نفت سفید می‌دهد.

خجسته‌پور با بیان اینکه در این جلسه مصوبات خوبی در راستای سطح کیفی آموزش داشتیم، گفت: 24 منطقه محروم داریم که از لحاظ عدالت آموزشی شاید در وضعیت مناسبی قرار ندارند، تصمیم بر این گرفته شد که کلاس‌های کنکور در این مناطق با نازل‌ترین قیمت و با استفاده از دبیران مجرب برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: استفاده از ظرفیت رصدخانه خرم‌آباد برای آموزش نجوم از دیگر مصوبات بود که با استفاده از دو اتوبوس ویژه که برای این کار طراحی شده که با حضور مستقیم در مدارس دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های سیار در زمینه نجوم و فیزیک آموزش ببینند.

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز