خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری خراسان رضوی :

افزایش صادرات استان به 1.6 میلیارد دلار در 8 ماه اول سال/ راه آهن مشکل تامین واگن صادراتی را سریع‌تر حل کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۳۸

سرپرست استانداری خراسان رضوی از افزایش میزان صادرات استان طی هشت ماهه امسال به یک میلیارد 600 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، قربان میرزایی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گفت: این میزان که هنوز قطعی نیست از نظر وزنی 31 درصد و از نظر ارزشی 41 درصد افزایش دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش فعالان اقتصادی و صادرکننده‌ها که با وجود مشکلات موجود روند تولید و صادرات استان را حفظ و ارتقا داده‌اند، تصریح کرد: بخش خصوصی استان توانمند و حضور پررنگی در اقتصاد استان دارد از این رو سیاست‌ها و برنامه‌ها و بخشنامه‌ها تاثیر مستقیمی بر این بخش دارد و باید حساسیت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها که اقتصاد آنها بیشتر متکی بر صنایع مادر و بزرگ دولتی است، داشته باشیم.

سرپرست استانداری خراسان رضوی افزود: به طور جدی پیگیر مسائل و مشکلات این حوزه هستیم تا فشارها تعدیل شود ضمن آنکه از بخش خصوصی استان که محور اقتصادی این خطه است، انتظار داریم با جدیت حضور خود را حفظ کنند.

میرزایی با اشاره به دستورالعمل جدید بازگشت درآمدهای ارزی ناشی از صادرات، گفت: در این میان فعالان این حوزه و صادر کنندگان راهکارهای مناسب خود برای این موضوع را ارائه کنند .

 وی در ادامه بر توسعه بازارهای هدف صادراتی استان خراسان رضوی تاکید و عنوان کرد: باید بازارهای اصلی استان از چند کشور فراتر رفته و این تعداد گسترده شده و ارزش صادراتی استان را ارتقا دهیم .

میرزایی از راه آهن به عنوان متولی تامین واگن‌های صادراتی خواست تا با هماهنگی بخش مرتبط طی یک برنامه کوتاه و نیز بلندمدت مشکل صادر کننده‌ها را برای صادرات مستمر و تثبیت شده حل کند.

وی عنوان کرد : باید راه آهن در هماهنگی با اتحادیه صادرکنندگان و بخش های مرتبط، برآورد مشخصی از نیاز استان داشته باشد و بر اساس آن برای ماه‌های آتی با استفاده از ظرفیت موجود واگن‌های دولتی و بخش خصوصی کشورهای آسیای میانه اقدام و نیاز استان را تامین کند.

 سرپرست استانداری خراسان رضوی افزود : در این راستا اولویت بر تامین واگن‌های مورد نیاز از محل ظرفیت واگن‌های دولتی کشورهای آسیای میانه است و در مرحله بعد در صورت نیاز از امکان واگن‌های بخش خصوصی این کشورها با محاسبه هزینه اضافی آن نسبت به بخش دولتی و تفاهم با اتحادیه صادر کنندگان اقدام کند.

وی اظهار کرد: همچنین شرایط استاندارد سیر واگن‌ها به آسیای میانه مشخص و اعلام شود تا بخشی از این نیاز از داخل تامین شود و واگن‌هایی ساخته شود که امکان سیر در خطوط ریلی آسیای میانه را داشته باشد.

باقرزاده تاکید کرد : باید برنامه‌ریزی اساسی برای این حوزه انجام شود که صادر کنندگان ما هر ساله در این ایام با این مشکل دست و پنجه نرم نکنند و بخشی از توان و انرژی دستگاه‌های مختلف صرف این موضوع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز