خبرگزاری کار ایران

رحیمی خبرداد:

کشف 10 هزار عدد قرص روانگردان در گچساران

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۸۴

فرماندار گچساران از کشف 10 هزار عدد قرص روانگردان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: 308 کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده، امسال در این شهرستان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه چهار درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این زمینه 256 قاچاقچی، نگهدارنده، توزیع کننده و مصرف کننده مواد مخدر نیز در این مدت دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گچساران شدند.

رحیمی تصریح کرد: از این تعداد قاچاقچی 146 نفر نگهدارنده بوده که 54 نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان معرفی شدند. همچنین در این زمینه چهار باند مواد مخدر متلاشی و یک تولید کننده موادمخدر دستگیر شد.

وی اظهار داشت: این میزان مواد مخدر امسال در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف این شهرستان کشف و ضبط شد. در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر امسال 88 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شد.

رحیمی با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده، افزود: مبارزه با این پدیده شوم به‌طور مستمر در این شهرستان ادامه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای 35 نفر بهبود یافته در استان با پرداخت تسهیلات اشتغال ایجاد شده که تا پایان سال‌جاری به 80 نفر خواهد رسید.

سید ناصر رضایی اظهار داشت: اشتغال بهبود یافتگان تأثیر به سزایی در کاهش احتمال بازگشت آنان به اعتیاد خواهد داشت. این امر به‌طور جدی در دستور کار شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

رضایی ابراز کرد: برای پیشگیری از مواد مخدر امسال بیش از 32 برنامه تلویزیونی و 32 برنامه رادیویی در این استان تولید خواهد شد. 6 مرکز ترک اعتیاد در گچساران وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.

وی افزود: مهمترین مشکل معتادان بهبود یافته، اشتغال است و این امر باعث می‌شود پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز