خبرگزاری کار ایران

سردار محمدیان خبر داد:

کشف 17 میلیارد تومان اموال مسروقه در البرز

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۵۵

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در اجرای طرح ضربتی مبارزه با سرقت در 24 ساعت گذشته در این استان 24 باند سرقت منهدم و 17 میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شد.

به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس البرز در جمع خبرنگاران افزود: ماموران پلیس آگاهی استان البرز با اشراف بر محل‌های سرقت و پاتوق سارقان در اجرای طرح‌های ضربتی موفق به انهدام 24 باند سرقت شدند که ازمجموع آنها 9 باند سارق لوازم و قطعات داخل خودرو ، 4 باند سارق کیف قاپ، 4 باند سارقان خودرو، 4 باند سارقان اماکن‌خصوصی، 2 باند سارق منزل و یک باند سارقان تحت پوشش بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از این سارقان 105 دستگاه ضبط و پخش باند خودرو، 52 دستگاه باطری، 7 دستگاه ال سی دی، 7 تخته فرش ابریشم، چندین حلقه لاستیک، 20 دستگاه دوچرخه، بیش از 100 دستگاه گوشی تلفن همراه، لب تاب و دلار جعلی کشف شد.

سردار محمدیان با بیان اینکه ارزش کالاهای مسروقه 17 میلیارد تومان برآورد شده، گفت: در اجرای این طرح 40 دستگاه خودروی سرقتی از متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان داشت: با توجه به اینکه تمام ماموریت‌های عملیاتی در سایه تعاملات و همکاری بین پلیس و دستگاه قضائی است، یادآورشد: نقش دستگاه قضاء در اجرای این طرح‌ها بی‌بدیل و بازدارنده است و با همکاری‌های صورت گرفته در حوزه جرایم مربوط به سرقت ساهد کاهش 30 درصدی بوده ایم که امیدواریم در آینده شاهد کاهش جرائم باشیم .

وی گفت: با توجه به این که یکی از اضلاع مثلث وقوع جرم وسرقت مالباختگان هستند شهروندان باید نکاتی را رعایت کنندد تا مجرمان ناکام بمانند و یکی از این موارد سرقت گوشی های تلفن همراه است که شهروندان باید در استفاده از تلفن همراه نکات امنیتی را رعایت کرده و در زمان صحبت با تلفن از هندزفری استفاده کنند یا مراقب افراد مشکوک اطراف خود باشند .

کاهش سرقت خرد با همکاری دستگاه‌های مختلف 

معاون دادستان عمومی و انقلاب البرز در نمایشگاه کشفیات پلیس البرز گفت: همکاری دستگاه‌های مرتبط برای جمع‌آوری معتادان و ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد بیش از 30 درصد سرقت‌های خرد را کاهش می‌دهد.

محمد آقایاری افزود: با توجه به افزایش سرقت خرد در سطح شهرستان‌های استان البرز در جلسات شورای تامین مصوب شده که دستگاه‌های متولی پای کار بیایند تا بتوان با ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد از وقوع سرقت‌های خرد که اغلب از سوی معتادان متجاهر انجام می‌شود جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: اکنون یک تیم از ناحیه 2 دادسرا در پلیس آگاهی مستقراست و در سریع‌ترین زمان تفهیم اتهام انجام شده و بدون اغماض با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز