خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد:

تشکیل اولین جلسه کارگروه سیلاب‌های شهری قزوین

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۲۸

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از تشکیل اولین جلسه کارگروه سیلاب‌های شهری قزوین در سال ۹۷ با هدف هم اندیشی ارگان‌های ذیربط در جهت مقابله با بروز سیلاب‌های احتمالی خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، مهدی امینی‌گفت: بنابر شیوه‌نامه ابلاغی وزارت کشور، ستاد بحران در شهرهایی با جمعیت بالغ بر صد هزار نفر تشکیل می‌شود تا در هنگام بروز حوادث، تمامی ارگان‌های ذیربط به صورت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده وارد عمل شوند.

 این مقام مسئول هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی بین ارگان‌های ذیربط و ارزیابی توانمندی‌های آنها در ارتباط با آمادگی قبل، حین وقوع سیلاب و جلوگیری از آن بیان کرد و افزود: چهار رودخانه باراجین در شرق، بازار در قسمت مرکزی، وشته در غرب و دلیچای محمل سیلاب‌های بزرگ هستند که لایروبی و پاکسازی نقاط حادثه خیز در مسیر این رودخانه‌ها از سوی این سازمان انجام گرفته است و انبوه رسوباتی که از بالادست وارد این رودخانه‌ها گردیده است، با تجهیزات موجود پاکسازی و گاها در صورت عدم دسترسی به رمپ،  با استفاده از جرثقیل انجام شده است.

  وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلاتی که  خارج از حوزه وظایف سازمان پسماند است، خاطرنشان کرد: در مسیر این رودخانه‌ها شاهد موانعی مانند لوله‌های آب عبوری و خطوط انتقال گاز از کالورت‌ها و گاها تبدیل برخی از گالورت‌ها به مسیرهای ماشین رو هست که این عوامل به سهم خود موجب آب گرفتگی می‌شوند.

امینی اعلام کرد: آب‌های سطحی که به صورت روان آب وارد شهر قزوین می‌شود، بیشتر از ظرفیت است که تعریف یک پروژه مشترک در این خصوص بین سازمان‌های مدیریت پسماند، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای می‌تواند چاره ساز باشد.

 وی اظهار داشت: ما در مواقع بحران از توان و پرسنل ایستگاه تنظیف استفاده می‌کنیم که تقویت نیروی انسانی از سوی سایر ارگان‌های ذیربط می‌تواند  بسیار کمک کننده و مثمر ثمر باشد.

 امینی تصریح کرد: چاره اندیشی  در خصوص این موانع نیازمند همکاری و تعامل بیشتر ارگان‌های ذیربط و دخیل در این امر است تا در صورت بروز سیلاب بتوانیم از جان و مال شهروندان محافظت بیشتری کنیم.

 در این جلسه نمایندگانی از اداره آب منطقه‌ای، آبفای شهری، اداره کل جهاد کشاورزی، هلال احمر، هواشناسی، باغستان ، آتش نشانی و غیره حضور داشتند و ضمن‌تشکر از برگزاری این جلسه، از  تلاش‌های سازمان مدیریت پسماند در لایروبی رودخانه ها و انهار قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز