خبرگزاری کار ایران

افزایش تاب‌آوری با تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی در البرز

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۱۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز, گفت: تشکیل کانون های دانش آموزی هلال احمر باعث افزایش تاب آوری و رسیدن به جامعه ایمن می‌شود.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز با اشاره به برگزاری انتخابات کانون دانش‌آموزی در دبیرستان‌های استان در جمع خبرنگاران، گفت: دانش آموزان علاقه‌‌مند به فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر با عضویت در این کانون ها، انتخاباتی را برای تعیین اعضای شورا برگزار می‌کنند.

وی هدف از تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی در مدارس را آموزش در سنین پایین و یاری رساندن در حوادث دانست و افزود: دانش آموزانی که در کانون هلال احمر عضو می شوند پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، احیای قلبی و ریوی، اسکان اضطراری و پناهگیری و تخلیه اضطراری را آموزش می‌بینند تا بتوانند اولین یاری گر خانواده و خود در حوادث باشند.

چرخساز افزود: در جمعیت هلال احمر می‌خواهیم از سنین پایین این فرهنگ را ترویج کنیم تا در کنار برنامه‌های آموزش همگانی، سنین بالاتر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم نکات ایمنی را آموزش دهیم. 

وی اظهار کرد: کانون دانش‌آموزی هلال احمر نهادی غیر سیاسی و غیر دولتی است که جمعیت هلال احمر را به اهداف چهار گانه ترویج مفاهیم صلح و بشردوستی، تسکین آلام بشری، حفظ کرامت و احترام انسان ها و تلاش برای تامین سلامت انسان‌ها می‌رساند. 

چرخساز با اشاره به آموزش پناهگیری و مهارت‌های خودامدادی به دانش آموزانی که عضو هلال احمر شدند، اعلام کرد: مربیان جمعیت هلال احمر با حضور در این مدارس با اموزش مباحث طرح دادرس کمک های اولیه، اسکان اضطراری، حمل مصدوم را به دانش‌آموزان و کارکنان این مدارس آموزش می‌دهند.

وی با توجه به اینکه مانور سراسری زلزله در مدرسه فاطمه پزشکی شهرستان کرج برنامه ریزی شده است، بیان کرد: کارکنان پژوهشگاه زلزله با قرار دادن برانکارد، چادر و کیف کمک‌های اولیه در کانکس عملیات این مدرسه از دانش آموزان خواستند تا در حوادث از تجهیزات این کانکس استفاده کنند.

چرخساز در ادامه با یادآوری شعار این مانور که مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور است، بیان کرد: در راستای اجرای این مانور، سلسله نشست‌های هماهنگی میان دستگاه های مجری با حضور نمایندگان آتش نشانی، اورژانس، جمعیت هلال احمر، سازمان دانش آموزی، نماینده پژوهشگاه ملی زلزله و مسئولان مدرسه فاطمه پزشکی برگزار شد.

وی در خصوص اجرای این مانور تصریح کرد: اعضای پژوهشگاه ملی زلزله با مربیان جمیعت هلال احمرنقشه خطر محله را تهیه کردند و با مراجعه به درب منازل اطراف مدرسه پناهگیری و خروج اضطراری را به شهروندان آموزش دادند تا در زمان زلزله به محل اسکان موقت برپا شده در مدرسه مراجعه کنند.

وی دانش‌آموزان را امدادگران، آتش‌نشانان و تکنسین اورژانس در این مانور معرفی کرد و افزود: هدف اصلی مانور زلزله جامعه محور بودن آن است و از دانش آموزان و خانواده های آنها در برگزاری این مانور استفاده می‌شود.

  بخاطر تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه، مانور سراسری زلزله با حضور مسئولان استانی و کشوری در هفتم آذر اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز