خبرگزاری کار ایران

صفایی فراهانی در زنجان:

سرمایه‌های ملی کشور توسط عده محدودی غارت می‌شود/ ضرورت تقویت فعالیت‌های مدنی

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۱۱

نماینده مجلس ششم شورای اسلامی گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از سرمایه‌های ملی کشور بدون هیچ فرآوری و به‌وسیله عده محدودی غارت می‌شود.

به گزارش ایلنا، محسن صفایی فراهانی شامگاه امروز در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان اینکه انحصار اقتصادی شرایط امکان رقابت را از بین می‌برد، گفت: این امر باعث می‌شود برای کوچک‌ترین کار هم فساد به وجود بیاید.

وی افزود: تنها 20 درصد اقتصاد کشور در اختیار بخش‌خصوصی است. انحصار اقتصادی به‌واسطه ایجاد فضای غیر رقابتی فرصت رشد دانش و دانایی را هم با مانع روبرو می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به میزان بالای صادرات مواد خام از کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از سرمایه‌های ملی کشور بدون هیچ فرآوری و به‌وسیله عده محدودی غارت می‌شود.

صفایی فراهانی با تاکید بر ضرورت تلاش برای افزایش دانایی و امید بین نسل جدید افزود: فضای ناامیدی و یأس همان چیزی است که عده‌ای در کشور دنبال آن هستند چراکه وجود چنین فضایی امکان غارت بیشتر را به آنان می‌دهد.

قائم مقام وزارت اقتصاد در دولت اصلاحات با اشاره به اجرای اصل 44 در کشور گفت: در واگذاری صنایع و بنگاه‌های تولیدی به بدترین شکل عمل شد، زیرا به‌جای فعالان اقتصادی، صنایع را به سازمان‌هایی که هیچ‌ شناختی از آنها نداشتند، واگذار کردند.

صفایی فراهانی با بیان اینکه نگاه بلندمدت به امور از نیازهای جامعه است، خاطرنشان کرد: باید پرسشگری را از همان دوران مدرسه به کودکان آموزش دهیم چراکه راه نجات کشور با دانایی و توانایی نسل جدید ممکن می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت فعالیت‌های مدنی در جامعه متذکر شد: از طریق فعالیت مدنی «من» به «ما» تبدیل می‌شود و در نتیجه رشد دانایی جمعی اثرات مطلوبی را در بهبود امور بر جا می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز