خبرگزاری کار ایران

در میبد یزد رخ داد؛

گرگ دخترک هفت ساله افغان را درید/صدای ضجه‌های « نسیم » به جایی نرسید

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۵۲

روز گذشته، دختر بچه هفت ساله افغان در میبد بر اثر شدت جراحات ناشی از حمله حیوانات درنده، جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا عصر روز گذشته در ساعت 17 و 35 دقیقه صدای ضجه‌های دخترانه‌ای سبب شد تا مرغداران میبدی جاده ندوشن، سراسیمه خود را به محلی برسانند که دخترکی غرق در خون ، بر زمین افتاده است.

این شهروندان پس از آنکه صدای ضربان‌ قلب ضعیف و در شمارش افتاده دخترک بی‌جان را شنیدند بلافاصله در تماس با اورژانس خواستار کمک رسانی ویژه و نجات جان دخترک افغان  شدند.

ساعت 17 و 49 دقیقه اکیپ اورژانس پس از 14 دقیقه در محل حادثه حضور یافت و بلافاصله شرایط اعزام دخترک هفت ساله این رویداد تلخ به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد فراهم شد اما جسم رنجور، نحیف و چاک چاک "نسیم" در مسیر انتقال به بیمارستان بر اثر جراحات شدید جسمی به ویژه پارگی رگ‌های شریانی گردن و سر تاب نیاورد و دخترک قربانی بی‌کفایتی مسئولان و طمعه حیوانات غیر اهلی ، جان خود را از دست داد.

حمید رشیدی مسئول مرکز فوریت‌‌های پزشکی میبد در توضیح این رویداد، بیان داشت: حوالی غروب دیروز از سوی یکی از مرغداری‌های مستقر در جاده ندوشن، تماسی با اورژانس گرفته و گزارشی از بروز یک اتفاق و حمله حیوانی به یک کودک هفت ساله مخابره شد.

وی با اعلام اینکه حیوان مهاجم گرگ بوده است، عنوان کرد: ماموران اورژانس هیچ حیوانی را در محل حادثه ندیده‌‌اند اما معاینات پزشکی نشان می‌دهد، حیوان حمله کننده نمی‌‌تواند سگ باشد و به احتمال زیاد گرگ به این کودک بی گناه حمله کرده است.

نسیم در حالی قربانی این حادثه تلخ  شد که اهالی این منطقه به ویژه دامداران به دفعات از حمله گرگ به گوسفندان خود به اداره حفاظت از محیط زیست منطقه خبر داده بودند اما هر بار با ردشدن ادعای آنها، با اعلام اینکه سگ به گوسفندان آنها حمله کرده است، قائله خاتمه می‌یافت.

چندی پیش  رسانه‌های استان از دغدغه‌های شهروندان و اهالی مختلف مناطق یزد نسبت به هجوم گرگ‌های مهاجم و سگ‌های ولگرد گزارش تهیه کردند که با بی تفاوتی‌های مسئولان  مربوط مواجه شد، سگ‌های ولگردی که خیابان‌های مناطق حاشیه نشینی را ناامن کرده‌اند و گرگ‌هایی که پس از سگ‌ها، آرامش و امنیت را بر اهالی یزد به ویژه در مناطقی چون تفت، میبد و... زدوده و سلب کرده‌اند.

این حادثه تلخ اولین حملات نبود حمله گرگ‌ها برای چندمین بار دامن اهالی مختلف استان یزد را گرفته است به نحوی که اهالی برخی از مناطق روستایی شهرستان تفت مانند روستای زردین درحالی با خسارات عدیده مالی از هجوم گرگ‌ها مواجه می‌شوند که امنیت جانی آنان نیز در خطر قرار گرفته است.

به طور مثال در هفته‌های گذشته هجوم گرگ‌ها تلفات مالی بسیاری را برای اهالی این منطقه به همراه داشته ضمن آنکه گزارش‌های مردمی نیز حاکی از حمله این گونه وحشی به انسان‌ها می‌باشد که خوشبختانه برای آنان خسارت جانی نداشته است.

حال جای این پرسش باقی است که آیا اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان و سایر نهادهای متولی  زیست‌ محیطی جز زنده‌گیری و عقیم سازی، اقدام شایسته و جدی دیگری را در دستور کار خود قرار دارند یا خیر؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز