خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان البرز:

مجوز پروژه احداث نیروگاه انرژی خورشیدی با حساسیت زیست محیطی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۷۴

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری البرز با اشاره به افزایش 15 تا 20 درصدی مجوز انرژی تجدیدپذیر، گفت: مجوز اولین نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی اشتهارد با حساسیت ویژه از طرف محیط زیست و منابع طبیعی صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل فلاح امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه نیروگاه انرژی خورشیدی، گفت: سال گذشته که کارگروه انرژی‌های تجدید پذیر با حضور استاندار تشکیل شد، اداره کل اقتصاد و دارایی استان نیز، حضور فعال داشت.

وی افزود: در انرژی تجدید پذیر، نسبت به سنوات گذشته، 15 تا 20 برابر مجوز صادر شده است که با در نظر گرفتن محدودیت های زیست محیطی، اجرا می‌شود.

فلاح گفت: به دلایل مشکلات بستر سازی و محیط زیست و منابع طبیعی، مجوز پروژه ها با حساسیت بیشتری صادر می شود و برای اجرای پروژه انرژی خورشیدی، ابتدا 80 هکتار از اراضی شهرستان اشتهارد طی چند بازدید جانمایی شد و در نهایت اداره منابع طبیعی استان، تایید کرد 2 هزار و 800 هکتار از اراضی منابع طبیعی تنها برای بهره برداری بستر سازی شود.

تامین انرژی پایدار شهرک‌های صنعتی 

محمد کردی، فرماندار اشتهارد در این مراسم، گفت: ایران با بیش از 300 روز آفتاب یکی از بهترین کشورهایی است که می تواند از انرژی پاک استفاده کند.

وی افزود: این پروژه در بخش پلنگ آباد که جزو نقاط اقتصاد مقاومتی و مورد تایید دولت است، عملیاتی خواهد شد.

کردی تصریح کرد: این پروژه با سرمایه گذاری خارجی با وسعت 2 هزار 800 هکتار برای بهره برداری از انرژی خورشیدی، استفاده شده که با این وسعت، برای اولین بار در کشور انجام می شود.

فرماندار اشتهارد، گفت: این پروژه، بزرگترین نیروگاه خورشیدی خواهد بود که با حضور سرمایه گذار خارجی و در منطقه زیبای هشتگرد احداث می شود و توان نیروگاه می‌تواند به کمبود انرژی شهرک‌های صنعتی اطراف، کمک کند که به برق پایدار در منطقه ایجاد شود.

اضافه شدن 30 درصد نیروگاه خورشیدی کشور

منصور پیام، مدیر عامل شرکت کنترل قدرت، گفت: منبع انرژی اطراف ما خورشید است و اگر بتوانیم این انرژی را مهار کنیم، کمک خوبی به تامین انرژی کشور، خواهد شد.

وی افزود: این پروژه جزو بسته اول قرارداد شرکت کنترل قدرت با شرکت چین است که منعقد شده تا 4 سال حدود 2400 مگاوات انرژی تولید کند.

مدیرعامل شرکت کنترل قدرت با عنوان اینکه پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در 3 استان البرز، زنجان و یزد ایجاد می‌شود، افزود: با وجودی که تاکنون در کل ایران 220 مگاوات نیروگاه خورشیدی داریم، پیش‌بینی می‌شود با راه اندازی این پروژه 30 درصد نیروگاه خورشیدی به انرژی کشوری اضافه خواهد شد.

پیام گفت: نیروگاه بزرگ ایران 10 مگاواتی است و این نیروگاه‌ها با مقیاس بزرگتر احداث می شود و تا 100 مگاوات ایجاد می شود.

وی به مزایای جانبی اشاره کرد و گفت: این نیروگاه‌ها ضمن جلوگیری از آلودگی هوا هم جاذبه توریستی و هم جاذبه علمی خواهد داشت که به آبادانی منطقه کمک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز