خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی یزد:

مشارکت بخش خصوصی موجب رونق تولیدات صنایع دستی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۹۲

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به لزوم مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موجب رونق تولیدات صنایع دستی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دهقان مهرجرد در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو و زیرانداز اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای معرفی تولیدات صنایع دستی و بسترسازی برای ارائه محصولات متنوع برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 22 تا 26 آبان ماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه ‌های استان یزد برپایی این نمایشگاه را خواهیم داشت، ادامه داد: در این نمایشگاه به صورت تخصصی به معرفی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی پرداخته می شود. ضمن اینکه از همه استان‌ ها برای شرکت در این نمایشگاه شرکت کننده خواهیم داشت که در 205 غرفه به معرفی محصولات خود می پردازند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه برای هر استان به ازای سهمیه، دو غرفه رایگان به همراه اسکان برای بخش بازرگانی و تخصصی در نظر گرفته شده اضافه کرد: همچنین برای هر شهر و روستای ملی و جهانی در حوزه صنایع دستی، غرفه و اسکان رایگان تدارک دیده شده است.

وی همچنین از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در خصوص برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: برای جذابیت بیشتر نمایشگاه نیز هماهنگ شده تا از استان هایی که در بحث سیاه چادر فعال هستند نیز با برپایی چادر و استقرار در آن جلوه خاصی به نمایشگاه می زنند.

دهقان عنوان کرد: علاوه بر زیلو زیراندازهای دیگر در چند رشته نیز هنرمند معرفی کردند از جمله مشبک، معرق چوب، تولیدات سنگی، البسه محلی، بافته های سنی، تراش شیشه، نمد، تولید چرم، حوله بافی و زیورآلات و رومیزی های سنتی حضور دارند.

وی با بیان اینکه در رشته صنایع دستی نیز آنچه از نمایشگاه انتظار داشتیم برآورده شده و امید است امسال نیز چنین باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه این نمایشگاه ارتباط خوبی با گردشگران می تواند داشته باشد وبوم گردی ها نیز ویترین خوبی برای عرضه صنایع دستی به شمار می روند مقرر شده تا تعدادی از بوم گردی ها در نمایشگاه برای معرفی بیشتر و با رویکرد رونق در بازار صنایع دستی و گردشگری حضور داشته باشند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر اینکه مشارکت بخش خصوصی موجب رونق تولیدات صنایع دستی می شود ادامه داد: بخش خصوصی باید برای سرمایه گذاری در این زمینه ورود کند و از حمایت های دولت برخوردار شود.

وی افزود: انتظار داریم بخش خصوصی نیز قوی تر و پررنگ تر در برنامه ها حضور داشته باشد و با توجه به اینکه دولت تا 70 درصد هزینه ها را برای شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور تقبل می کند برای 30 درصد باقی مانده نیز خودشان هزینه کنند و نسبت به معرفی استان و آثار تولیدی و فروش در بازارهای جهانی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز