خبرگزاری کار ایران

پریچهر سلطانی:

شرایط کشور، رسالت زنان را جدی‌تر کرده/بیشترین تعداد بانوان کارآفرین در استان البرز هستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۶۴۶

مشاور بانوان معاون وزیر صنعت با حضور در البرز از تسهیلات ویژه برای بانوان کارآفرین خبر داد و گفت: بالاترین آمار زنان کارآفرین متعلق به استان البرز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پریچهر سلطانی عصر امروز در جمع مدیران کل البرز، فرمانداران شهرستان‌های استان و بانوان کارآفرین البرزی، گفت: سازمان صنایع کوچک ایران یکی از زیر مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در تمام استان‌ها دارای شرکت است.

وی با بیان اینکه جلسات ویژه بانوان کارآفرین در حوزه‌های مختلف در سایر استان‌ها نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حداقل 2 ماه یک‌بار جلساتی با حضور مدیران مربوطه در راستای توسعه کارآفرینی و رفع مشکلات زنان تولید کننده برگزار می‌شود و جلسه امروز نیز در استان البرز اولین جلسه‌ای است که با حضور فرمانداران برگزار شد و این می‌تواند به عنوان الگوی مناسب به سایر استان‌ها نیز طی دستورالعمل جداگانه ابلاغ شود.

مشاور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، تصریح کرد: در اهداف استراتژیک که برای زنان کارآفرین، تدوین شده،  دوره‌های مدیریتی و کلاس‌های آموزشی رایگان، تورهای صنعتی و برگزاری نمایشگاه‌های تولیدی و صادراتی، تدارک دیده شده است.

سلطانی، یادآور شد: برای زنان کارآفرین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده و آنها از دریافت مجوزها و پرداخت مالیات به مدت 13 سال معاف هستند و برای گرفتن زمین با پرداخت حداقل 5 درصد مبلغ با اقساط 60 ماهه می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: به زنان کارآفرین که قصد شرکت در نمایشگاه ها را داشته باشند پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

سلطانی خبر داد: وضعیت زنان استان البرز قابل ملاحظه است و در آخرین آمار، استان البرز بیشترین تعداد بانوان کارآفرین را به خود اختصاص داده است و 2 سال پیاپی، 2 بانوی کارآفرین البرزی به عنوان الگوی سایر استانها، معرفی شدند.

وی افزود: بانوان کارآفرین در تحقق اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی که تاکید مقام معظم رهبری است، نقش ویژه ای دارند لذا می توانند در رشد و توسعه کشور نقش اساسی ایفا کنند.

سلطانی گفت: مشارکت 30 درصدی زنان در اقتصاد، نشان دهنده این است که با درک واقعی شرایط کشور، رسالت زنان را جدی تر کرده است.

مشاور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: برای نخستین بار ستاد ملی زن و خانواده در دولت تشکیل شده که مسائل خاص بانوان در آن مطرح می‌شود لذا اگر بانوان تولید کننده و کارآفرین مشکلاتی دارند میتوانند توسط استانداری به دولت اطلاع رسانی کنند.

سلطانی به برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی و تولیدی استان البرز که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی البرز در هفته آینده برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: از بانوان تولید کننده و کارآفرین دعوت می کنم که در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز