خبرگزاری کار ایران

خلیلی اردکانی مطرح کرد:

انتقاد عضو شورای شهر کرج از بی‌توجهی به مقوله فرهنگ

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۴۰۵

عضو شورای اسلامی شهر کرج از بی توجهی به مقوله فرهنگ انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین خلیلی اردکانی امروز در نطق پیش از دستور خود در صدمین جلسه شورا با اشاره به وضعیت فرهنگسراها و موضوعات فرهنگی، گفت: ‌مسئله فرهنگ به ضرس قاطع وجه ممیزه شهرهای مدرن از شهرهایی است که همچنان در تعاریف سنتی خویش مبتنی بر بتون و سازه، وامانده اند.

وی افزود: ‌با بازدیدی که از فرهنگسراها و اماکن ورزشی که تحت نظارت سازمان فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج است را داشتیم با کمال تاسف باید گفت در حوزه فرهنگ، شهرداری با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه کرج بر خلاف شهرهای کشور به لحاظ فرهنگی رشدی نداشته است، گفت: با این وجود شاهد هدر رفت منابع و یا استهلاک بسیاری از زیر ساخت های موجود نیز بوده ایم.

خلیلی اردکانی، دلیل عقیم ماندن کرج به لحاظ فرهنگی را رشد فزاینده جمعیت و مهاجر پذیری دانست و گفت: ‌ترکیبی از فرسودگی کالبدی، شهر فروشی، فقدان انگیزه و انگیزش سازمانی، ‌عدم تطابق بودجه مصوب و عملکرد، ‌فقدان شفافیت مالی از موارد بحران های این حوزه است.

وی با بیان اینکه به لحاظ کالبدی شاهد وضعیت بعضا اسفباری در خصوص فرهنگسراها و اماکن ورزشی هستیم، خاطرنشان کرد: ‌اساسا بسیاری از این فضاها به لحاظ منظر هیچ شباهتی با فضاهای فرهنگی ندارد.

وی اضافه کرد: ‌در مواردی شاهد هستیم کارآموزان، ‌هنرجویان و مراجعان نسبت به وضعیت شدید و امکانات اولیه از جمله تامین حداقلی صندلی، میز و یا امکانات تخصصی تر حاضر در این فضاها معترض هستند.

خلیلی اردکانی به عدم نظافت روز آمد سرویس های بهداشتی و یا فقدان صندلی و امکانات لازم برای کارآموزان در اماکن فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت:‌ میلیاردها تومان سرمایه موجود در این بخش در کمترین بازده ممکن قرار دارد.

وی با اشاره به فرهنگسرای مهر جوان و غدیر که هیچ نشانی از فعالیت روز آمد به اهالی منطقه در آن به چشم نمی خورد،‌ ادامه داد: ‌فرهنگسرای مهر جوان به جهت برگزاری آزاد کلاس‌های پیش دبستانی درآمده است و سالن فرهنگسرای غدیر هم با ظرفیت ٢٠٠ نفر بلا استفاده مانده است.

عضو شورای شهر کرج در ادامه گفت: ‌ همچنین در فرهنگسرای آسمان شاهد عدم تکمیل سالن پلانتاریوم علیرغم تعیین بودجه لازم و تمهدیدات شورای شهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه چند فرهنگسرا با قطعی برق، ‌گاز یا تلفن روبرو بوده و بعد از مدتی مشکلات‌شان مرتفع شده است.

این عضو شورا به مجموعه ورزشی در بلوار اصلی مهرشهر با ارزش بالا که متعلق به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج است اشاره کرد و گفت: ‌در ۵ سال گذشته این مجموعه در تصرف غیر قانونی فردی است که حاضر به تخلیه نیست و متاسفاته اقدام قضایی نیز از سوی دستگاه ذیربط بر علیه متصرف فوق به عمل نیامده است.

وی در ادامه گفت: مبانی سیاست فرهنگی شهر در ده ها سال پیش جا مانده است و معدود فرهنگسرهایی که مشغول به کار هستند در زمینه های کلیشه ای و غیر کاربردی فعالیت می کنند.

خلیلی اردکانی با بیان اینکه یکی از مشکلات فرهنگسراها عدم اطلاع رسانی و فقدان زمینه های لازم در این خصوص است، ‌افزود: ‌تقویت و همکاری با بخش خصوصی یکی از زمینه‌های پیشبرد سیاست‌های فرهنگی شهر است و در این خصوص شاهد هیچ ساز و کار مشخص و منضبطی نیستیم.

وی افزود: ‌ضرورت دارد سازمان در اسرع وقت گزارشی جامع و دقیق و از وضعیت فعلی این واگذاری ها به شورای شهر و کمیسیون فرهنگی ارایه کند.

عضو شورای شهر کرج گفت: ‌شاهد وجود هزینه کرد در موضوعاتی هستیم که تطابقی با بودجه مصوب و تباصر مربوطه نداشته و به نحوی تزریق منابع شهر در حوزه هایی متفاوت از وظایف شهر و و سیاست‌های مورد پذیرش شورا است؛ ضمن آن که سازمان فرهنگی بایستی پیش قراول شفافیت و فساد ستیزی باشد.

خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه بخش کوچکی از کارمندانی که به صورت غیر تخصصی و صرفا از طریق روابط شخصی در این سازمان به فعالیت درآمده اند، گفت: طیف کثیری از نیروهای متخصص در سازمان فرهنگی از حمایت لازم محروم اند که با نا امیدی از اصلاح سازمان را ترک کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز