خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا عنوان شد:

اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برای تامین دارو کشور

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۱۲۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در بحث دارو و تجهیزات پزشکی تحریم‌ها مطرح است و قصد محدود کردن ما را را دارند.

احمد همتی درباره کمبود دارو در کشور  به خبرنگار ایلنا  گفت: دارو و تجهیزات پزشکی به‌رغم اعلام‌ها، در لیست تحریم‌ها قراردارد و به همین دلیل از سال گذشته و با آغاز  فشارها، مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در بحث دارو و تجهیزات پزشکی هم تحریم‌ها مطرح است و قصد محدود کردن ما را را دارند اما در این مدت مجلس، دولت و وزارت بهداشت تلاش کرده مشکلی پیش نیاید و یا اینکه این مشکلات را به حداقل برساند تا از لحاظ بودجه‌ای مشکلی وجود نداشته باشد که آخرین مورد انجام شده از سوی کمیسیون بهداشت و همچنین رئیس کمیسیون که با هماهنگی در جلسه سران سه قوه مطرح شده، 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برای تامین بودجه لازم جهت تامین مواد اولیه، تجهیزات پزشکی و دارو در نظر گرفته شده تا مشکلات کم شود. عمدتاً مواد اولیه داروهای تولید داخل وارداتی هستند.

همتی در پایان گفت: همه در تلاشند تا مشکلات به وجود آمده را به حداقل برسانند. در حال حاضر مشکل جدی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی کشور وجود ندارد. گاهی کمبودهایی مشاهده می‌شود که به صورت مقطعی است و تلاش می‌کنیم به صورت جدی مشکلی برای مردم و بیماران پیش نیاید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز