خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره کل هواشناسی استان خبرداد:

کاهش محسوس دما و بارش‌های پراکنده در یزد

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۱۴

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به تغییرات جوی و کاهش محسوس دما و بارش‌های پراکنده در هفته جاری در این استان خبر داد.

محمدرضا شیرغلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: روز جمعه دمای هوای استان نسبتا مطلوب بود و با افزایش اندکی مواجه شد اما از شب گذشته تا امروز به ویژه در ابتدای روز کاهش دما داشتیم.

وی با بیان اینکه مردم یزد از روز یکشنبه با کاهش دما و بارش‌های پراکنده مواجه خواهند شد، ادامه داد: بارش‌های پراکنده به ویژه در ارتفاعات و مناطق شمالی استان همچنین وزش باد نسبتا شدید در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به کاهش محسوس دمای هوای استان از روز دوشنبه تا چهارشنبه اضافه کرد: طی این مدت دمای هوا بین یک تا سه درجه کاهش خواهد یافت و هوا کمی سردتر می‌شود.

شیرغلامی با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی و بررسی وضعیت جوی استان عنوان کرد: از روز جمعه تا اوایل هفته آینده استان تحت تاثیر موج ناپایداری قرار گرفته و در این هفته در اغلب نقاط استان به صورت پراکنده بارش‌هایی خواهیم داشت.

وی همچنین میزان دمای فعلی هوای استان یزد را 22 درجه سانتیگراد در گرمترین ساعات شبانه روز اعلام کرد و اظهار داشت: فردا دمای هوا با کاهش یک درجه ای به 21 درجه خواهد رسید و دو شب آینده نیز به کمتر از 12 درجه خواهد رسید و پس از آن نیز افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد افزود: میانگین دمای هوای استان در فصل پاییز نیم تا یک درجه و در مناطق شرقی یک تا 2 درجه بیش ‌تر از حد نرمال پیش‌‌بینی‌ شده است.

شیر غلامی در پایان با بیان اینکه در پاییز امسال میزان بارش‌ها نرمال پیش‌بینی شده و امیدوار به بارندگی به میزان کافی هستیم اظهار داشت: از اواخر آذر تا دی ‌ماه با کاهش بارندگی روبرو می‌شویم و دوباره شاهد فعالیت سامانه‌ بارشی به‌ ویژه در عرض‌‌های جنوبی‌‌تر کشور در ماه‌‌های پایانی سال خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز