خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد عنوان کرد:

لامرد یکی از پایگاه‌های بزرگ تعزیه در کشور است/ تعزیه، ریشه در عمق ارادت مردم به اهل بیت دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۵۶۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان گفت: شهرستان لامرد به عنوان یکی از پایگاه‌های بزرگ تعزیه در کشور مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در شهرستان لامرد استان فارس گفت: عشق به اهل بیت است که مردم را در کنار یکدیگر قرار داده و  مردم در قالب های مختلفی عشق و علاقه و ارادت خود را به اهل بیت علیه السلام نشان می دهند و تعزیه یکی از این قالب ها است.

وی اظهار کرد: تعزیه جایگاه ویژه ای در زندگی ایرانیان داشته و شهرستان لامرد به عنوان یکی از پایگاه های بزرگ تعزیه در کشور مطرح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تعزیه تجسم بخش حوادث تشیع و اهل بیت است؛ از یک طرف هنر ترکیبی است و ما آیین های مختلفی داریم اما هیچ آئینی مثل تعزیه نیست که در این قد و قامت چنین هنر ترکیبی باشد.

وی تصریح کرد: تعزیه، هنر مردمی است؛ هنری است که ریشه در عمق و ارادت مردم به اهل بیت دارد. تعزیه از محدود هنرهایی است که پایگاه مردم دارد و نشانگر ارادت مردم به اهل بیت است و این ویژگی باعث پیوند میان مخاطب و بازیگر می‌شود و اینجاست که هنر تعزیه به عنوان هنر مردمی و همه مخاطبین را گرد هم می‌آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از موقوفه حسینیه ابوفاضل بیت العباس در برگزاری این سوگواره قدردانی کرد. 

در پایان این اختتامیه از گروه های تعزیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز