خبرگزاری کار ایران

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها خبر داد:

برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجمع مشورتی بانوان/ سهم زنان از مدیریت کشور به ۳۰ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۳۳۱

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها از انتخاب رئیس و نماینده مجمع بانوان شورایی استان در مجمع بانوان شورایی شورای عالی استان‌ها خبر داد

به گزارش ایلنا، مهدی محمودی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجمع مشورتی بانوان استان چهارمحال و بختیاری، گفت: بر اساس این انتخابات دلبر مرادی به عنوان رئیس، روح انگیز کرمی به عنوان نایب رئیس، زهرا سلیمیان و فاطمه قائدامینی به عنوان منشی اول و دوم و مرجان دادایی به عنوان سخنگو و نماینده مجمع بانوان شورایی استان در مجمع بانوان شورایی شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه زنان در مدیریت کشور به ویژه مدیریت شهری اظهار داشت: هر جامعه برای توسعه و پیشرفت نیاز به دو بال دارد که زنان و مردان به صورت مساوی نقش این دو بال را برای جامعه بازی می‌‌‌کنند.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها، با انتقاد از اهمیت ندادن به حضور زنان در مدیریت ایران تصریح کرد: جوامع توسعه‌‌‌یافته به این نتیجه رسیده‌‌‌اند برای توسعه نیاز به استفاده از تمام ظرفیت‌‌های جامعه دارند. زنان نیز به عنوان نیمی از جامعه باید در مدیریت کشور نقش بازی کنند.

محمودی نقش تربیتی زنان را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: زنان در تربیت نیروی آینده کشور نقش مهمی دارند از این رو وجود زنان آگاه و دخیل در معادلات قدرت می‌تواند فرزندانی به مراتب قوی‌تر تربیت کند تا در آینده نقش‌های اجتماعی و مدیریتی را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه پیش‌تر سهم زنان در مدیریت کشور تنها سه درصد بود، ابراز داشت: با روی کار آمدن دولت فعلی و نگاه این دولت به حقوق شهروندی این سهم به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری دارای ۴۹ عضو بانو است که از این تعداد ۳۵ نفر در شوراهای اسلامی روستا و ۱۴ نفر در شورای اسلامی شهر عضویت دارند.

محمودی درخصوص اهداف مجمع مشورتی زنان شورایی بیان کرد: این مجمع وظیفه دارد تا با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در شهرها و روستاهای استان زمینه رفع مشکلات و توسعه‌‌‌یافتگی استان را تسهیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز