خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر یزد خبر داد:

کاهش قدرت خرید کارگران به یک سوم

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۵۲

دبیراجرایی خانه کارگر یزد با اشاره به افزایش تورم، نوسان قیمت‌ها و افزایش چشمگیر قیمت کالاهای مصرفی گفت: قدرت خرید کارگران به یک سوم کاهش یافته است.

علی‌محمد دهقانی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه مسئولان باید در این شرایط سخت اقتصادی به فکر کارگران باشند اظهار داشت: متاسفانه در وضعیت فعلی قدرت خرید جامعه کارگری که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شرایط معیشتی کارگران مناسب نیست و بسیاری از کارگران در معیشت خود نیز مانده‌اند ادامه داد: با شروع سال جدید افزایش حقوق و دستمزد کارگران را شاهد بودیم اما اندکی پس از آن افزایش قیمت‌ها و تورم افسار گسیخته، کام کارگران را تلخ کرد چراکه حقوق و دستمزدی که می‌گیرند  کفاف هزینه‌های زندگی شان را نمی‌دهد.

دبیراجرایی خانه کارگر یزد با اشاره به حذف بسیاری از نیازها در زندگی جامعه کارگری تصریح کرد: دغدغه امروز جامعه کارگری تامین معشیت است و رضایتمندی از وضعیت‌ کاری، حقوق و دستمزد خود ندارند.

وی با بیان اینکه کارگران با تلاش‌های خود در خط تولید منشا بسیاری از دستاوردها در انقلاب اسلامی بوده‌اند عنوان کرد: کرامت نیروی انسانی در تامین معیشت و رفاه زندگی کارگران است که باید به هرشکل ممکن امنیت شغلی و معیشتی کارگران تامین شود تا زیر بار مشکلات زندگی شانه خالی نکنند.

دهقانی اضافه کرد: دستمزد مقوله‌ای پیچیده و نیازمند کار کارشناسی است که هر ساله بر اساس ماده 41 قانون کار و بر مبنای شاخص تورم و معیشت نیروی کار تعیین و تصویب می‌شود از این رو لازم است تا با توجه به تورم و کاهش قدرت خرید کارگران در حقوق و دستمزد این قشر به شکل مطلوبی تجدید نظر شود.

وی با ابراز تاسف از حال و روز ناخوش جامعه کارگری در این ایام عنوان کرد: وضعیت به گونه‌ای شده که کارگران مجبورند در چند شغل مشغول به کار باشند اما وضع کار هم به گونه‌ای است که با چنین شرایطی بازهم نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند.

دبیراجرایی خانه کارگر یزد با اشاره به اینکه تورم به شدت در جامعه کارگری قابل احساس است و زندگی کارگران را تحت فشار قرار داده‌است بیان داشت: طرحی که دولت در راستای حمایت از کارگران ارائه داده نیز هنوز زمان اجرای مشخصی ندارد و اگر این وضعیت تداوم داشته باشد عواقب بدی در انتظار جامعه کارگری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز