خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خبرداد:

بازگشت یک میلیون و 350 زائر از مرز مهران به وطن/ ثبت رکورد بی‌سابقه ورود زائران در یک روز

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۸۷۲

استاندار ایلام با اشاره به آخرین وضعیت زائران اربعین که به وطن بازگشته اند، گفت : تا آخرین ساعت روز گذشته (جمعه) یک میلیون و 350 زائر اربعینی کربلای معلی از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

به گزارش ایلنا، قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه روال بازگشت زائران، پذیرش و پذیرایی از آنان در مهران و ایلام بدون هیچ مشکل و کاستی جریان دارد، گفت: خودروهای عمومی به خصوص اتوبوس بسیار زیادتر از تقاضای جاری در پایانه برکت مهران مهیای جابه جایی و انتقال زائران است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: تحلیل شمار زائران اربعینی کربلای معلی و میزان آمد و شد آنان از طریق مرز مهران مبین جایگاه برجسته این استان به عنوان قدمگاه محوری عتبات عالیات زائران 2 کشور همسایه به خصوص در ایام اربعین است.

وی افزود: شمار افرادی که در روزهای اربعین اخیر از طریق مرز مهران به عتبات عالیات عراق عزیمت کردند نسبت به اربعین پارسال120 هزار نفر افزایش یافته است .

سلیمانی دشتکی با ذکر اینکه اربعین سال گذشته بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر زائر به عتبات عالیات عراق عزیمت کردند .

گفت: در سال جاری حدود 2 میلیون نفر در این آیین جهانی شرکت کردند .

استاندار ایلام اضافه کرد: یک میلیون و 85 هزار نفر از مجموع 2 میلیون نفر زائر اربعین امسال از طریق مرز مهران رهسپار کربلای معلی شدند.

وی همچنین گفت: سال گذشته حدود 50 درصد زائران از مهران به کشور بازگشتند و امسال نزدیک به 70 درصد از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

سلیمانی دشتکی افزود: سال 96 اوج روزانه برگشت و ورود مرزی زائران 186 هزار نفر زائر بود که امسال در یک روز بازگشت و ورود مرزی 242 هزار نفر ثبت شد که آماری بی سابقه و رویداد جهانی محسوب می‌شود.

وی وجود اعتماد عمومی و انس و الفتی که طی سال‌های گشایش مرزی ایران و عراق (بعد از سقوط رژیم بعث) بین زائران و اهالی استان ایلام ایجاد شده را مهمترین علت قرار گرفتن مهران در راس انتخاب زائران به عنوان مرز خروجی عتبات عالیات عراق عنوان کرد.

استاندار ایلام گفت: در کنار سرمایه عاطفی و اجتماعی طرفین ،نزدیکی فاصله مرزهای این استان به عتبات عالیات عراق، بالا بودن میزان امنیت در هر دو سوی مرز ، محسوس بودن روند بهبود زیرساخت ها و تجهیزات و افزایش سطح خدمات از دیگر دلایل افزایش استقبال زائران از مرز بین المللی مهران محسوب می شود.

مرز مهران در 96 کیلومتری منتهی الیه غربی استان ایلام همجوار با نقطه مرزی زرباطیه عراق در سال‌های اخیر کانون اصلی مراودات تجاری ، زیارتی و گردشگری ایران و عراق بوده است.

مرز مهران با 290 کیلومتر فاصله تا نجف اشرف، 268 کیلومتر تا کربلای‌معلی و 283 کیلومتر تا کاظمین نزدیکترین خروجی مرزی کشور به عتبات عالیات عراق محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز