خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس خبرداد:

استفاده از سم در مرگ پرندگان شکاری دور از ذهن نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۲۶۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: تلف شدن چند سگ در سروستان، استفاده از سم در مرگ پرندگان شکاری را قوت بخشید.

به گزارش ایلنا، سعید محمودی با اشاره به اینکه ۴ سگ در سروستان با خوردن گوشت مرغ‌های آلوده به سم تلف شده اند، اظهار کرد: تلف شدن سگ‌ها این فرضیه را که افرادی خواسته اند سگ‌های ولگرد را با سم از پای درآورند دور از ذهن نیست.
 
محمودی ادامه داد: اجساد سگ‌ها در اطراف روستا‌ها و مناطقی که لاشه مرغ‌های مسموم و پرندگان شکاری پیدا شد، کشف شده است.
 
 وی گفت: فردی که لاشه مرغ‌ها را در اطراف و در نزدیکی محور قدیم سروستان به خرامه در محل موسوم به گردنه غنیمی رها کرده بود در تحقیقات اولیه به رها سازی اجساد مرغ‌ها در این محل اقرار کرده است.
 
محمودی افزود: هنوز از انگیزه مسموم شدن اجساد پرندگان اطلاعی در دست نیست و منتظر نتایج به دست آمده از آزمایشگاه هستیم.

وی تصریح کرد: برخی از نمونه‌های گرفته شده از لاشه مرغ‌ها به آزمایشگاه دامپزشکی تهران ارسال شده و به دست آمدن نتایج قطعی کمی زمان بر است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس ادامه داد: محیط زیست استان با همکاری مراجع قضایی تا روشن شدن موضوع، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.
 
وی همچنین با بیان اینکه ۶ پرنده سارگپه و عقاب صدمه دیده از این حادثه بعد از تیمار و امروز در طبیعت رها سازی می‌شوند.
 
محمودی ادامه داد: اگر همکاری و تلاش ماموران محیط زیست و تلاش دوستداران طبیعت و حیات وحش و نهاد‌های محلی و مردم نبود میزان تلفات بیشتر از این می‌شد.
 
گفتنی است، سه‌شنبه هشتم آبان ماه، در یک فاجعه زیست محیطی حدود ۲۸ بهله پرنده شکاری به علت خوردن لاشه مرغ‌های آلوده که در حاشیه جاده سروستان به طرف تنگه غنیمی تخلیه شده بود، تلف شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز