خبرگزاری کار ایران

امام جمعه فردیس در گفت‌وگو با ایلنا:

اعضای شورا با قضایا منصفانه برخورد کنند/ شهردار فردیس جلوی تخلفات و دزدی‌ها را گرفته است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۲۴۷

امام‌جمعه فردیس با تاکید بر اینکه از اعضای شورای شهر می‌خواهم که منصفانه با قضایا برخورد کنند، گفت: شهردار فردیس با توجه به امکانات محدود، تاکنون خدمات خوبی ارائه کرده و جلوی خیلی از تخلفات و دزدی ها و سایر مسایل شهرداری را گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تسلیت به مناسبت ایام دهه آخر صفر که مصادف با اربعین شهادت امام حسین(ع) و رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: انتظار ما از شورای شهر این است که امسال به شهردار فرصت دهند تا بتواند در یک فضای آرام کارها را پیش ببرد.

وی افزود: گاهی ممکن است در مجموعه ای نقاط ضعف هم وجود داشته است، لیکن واقعیت این است که مردم انتظار دارند اعضای شورای شهر، شهردار را تقویت کنند تا کارها خوب پیش برود و آن جایی که شهرداری ضعف دارد کمک کنند تا ضعف ها، برطرف شود.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: تا به امروز در طول 15 ماه که ما دارای شورای شهر هستیم، خبرنگاران و رسانه ها و خود کسانی که در صحن شورا هستند می توانند خودشان براساس حرف من قضاوت کنند، ما شاید خیلی از جلسات شورا را با تنش و اعصاب خوردی سپری کردیم.

حجت الاسلام و المسلین ایمانی گفت: بجای شعار و زیر سئوال بردن، بیاییم شهردار را کمک و همراهی کنیم، نمی گویم این اتفاق نیفتاده ولی آن چیزی که مردم انتظار دارند اتفاق بیفتد.

وی افزود: شورا شهر تصویب کرده که بنرها در سطح شهر جمع آوری شود، به شهردار فرصت دهند بعد سپری شدن یک سال از شهردار سوال کنند که چرا این کار را نکردی، چرا بعضی از این مجموعه ها که شهرداری بنرشان را جمع کرده و مسایلی از این دست که اتفاق افتاده است، اینطور برای شهردار شمشیر بکشند، باید انصافی در کار باشد.

 بعضی اعضا شورا توقع نداشته باشند از قانون مستثنی شوند

وی تاکید کرد: اینکه بعد از مصوب ها بعضی از اعضا بگویند آقای شهردار مصوبات خود را اجرا نکن و یا بنرها در سطح شهر باقی بماند، درست نیست چراکه هرج و مرج می شود و هر کسی می خواهد بنر  می زند. وقتی شورا تصویب می کند دیگر نباید بعضی از اعضا شورا توقع داشته باشند که از قانون مستثنی شوند.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: اگر شهرداری کوتاهی هایی دارد اینطور نیست که آن کسانی که امروز مقابل شهردار ایستاده اند، مسایلی در سطح شهر نداشته باشند، مردم تحمل این دعواها را ندارند، شهر و کشور نیاز به آرامش دارد، وقتی این همه دشمن داریم ما خودمان نباید بر سر همدیگر بزنیم.

وی ادامه داد: باید هر کسی به نوبه و توان خود کشور را کمک کند تا مردم آرامش داشته باشند و به مردم خدمت شود، اینکه همه ما به سمتی برویم که شهردار امروز رفت کنار مطمئن باشید شش ماه و یکسال شهردار نداریم، برای اینکه من این روند را می بینم هنوز شهردار را کنار نگذاشته اند، امروز تا الان سه تا چهار نفر پیش من آمدند و گفتند اعضای شورا با ما صحبت کردند که ما قرار است شهردار شویم، اینها کی می توانند از بین آنها به اجماع برسند، لذا شهر آسیب می بیند.

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی تاکید کرد: توصیه من به اعضای شورا این است که به جای اینکه شهردار را کنار بگذارند، کمک کنند تا ضعف های شهردار و شهرداری را برطرف کنند، نه اینکه شهر را بدون شهردار رها کنند و خودشان هم چندین ماه دعوا کنند و در نهایت مردم بگویند ای کاش ما شورا نداشتیم و شهرداری فردیس از کرج جدا نمی شد.

از اعضای شورا می خواهم که مردم را ناامید نکنند

امام جمعه فردیس گفت: من از اعضای شورا می خواهم که ذائقه مردم را تلخ نکنند و مردم را از این که به صحنه آمدند و به آنها رای دادند تا شهر سر و سامانی پیدا کند، پشیمان نکنند.

وی در خصوص بحث هایی که در شورای شهر فردیس در رابطه با شهرداری مطرح است، افزود: نکته اول اینکه شورا و شهرداری شهر فردیس نوپا است. از شورا توقع و انتظار نداریم که مثل سایر شوراها باشند که در شهرهای دیگر با تجربه زیادی که دارند و پنجمین دوره شورا را سپری می کنند و در مواردی برخی از آنها درخشیده اند، چراکه شورای شهر فردیس اولین دوره خود را تجربه می کند لذا از شهردار که منتخب همین شورا است نیز انتظار معجزه، نداریم.

وی توضیح داد: بطور قطع هر کدام از آنها نقاط قوت و ضعفی دارند ولی آن چیزی که برای مردم ما مهم است، باید خدمات برایشان ملموس باشد و ببینند در شهرشان که بالاخره شهر مستقل شده و خودشان نمایندگان را انتخاب کردند و شورا هم شهردار را انتخاب کرده است، ببینند جدا شدن و مستقل شدن از شهر کرج برایشان سودمند بوده است.

امام جمعه فردیس تاکید کرد: اگر مردم این سودمندی را مشاهده کنند، بطور قطع، هم شورا و هم شهرداری عملکرد خوبی دارند، ولی اگر نقطه ضعفی در کار باشد، هم به ضرر شورا و هم به ضرر شهرداری تمام می شود.

مطابق امکانات شهردار فردیس باید توقع داشت

وی گفت: نگاه من این است که باید ببینیم در حال حاضر شهردار چه امکاناتی در اختیار دارد لذا مطابق داشته‌هایش باید از او انتظار و توقع داشته باشند، ما باید قبول کنیم که کارکنان شهرداری از گذشته فعالیت داشتند و اینطور نبوده که همه افراد خوب، شایسته و کار آمد در شهرداری بکار گرفته شده باشند، چراکه در کنار آنها افرادی هستند که در خدمت کوتاهی می کنند و خدای ناکرده رشوه می گیرند، تخلف می کنند و در مجموع یک مجموعه ای است که افرادی در شهرداری از قبل وجود داشته است.

وی افزود: بنابراین شهردار با همین نیروهای موجود و شرایط موجود می تواند کار را جلو ببرد، ما شاهد این بوده ایم که سال گذشته بعضی بحث ها مطرح شد، بودجه شهرداری به موقع در اختیار قرار نگرفت و مسایل، تاخیر و تعلل بوجود آمد.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: از طرفی نمی خواهیم بگوییم که شهردار با  قوت و قدرت عمل کرده نه، ولی انصافا ما حق نداریم اگر یک کوتاهی مثلا  ضعفی در جایی وجود دارد، بیاییم  سیاه نمایی کنیم و بیش از آنچه که هست به آن دامن بزنیم، بله ساخت و ساز غیر مجاز و تخلف باید جلویش گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز