خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست فارس خبرداد:

تلف شدن 25 بهله در سروستان به دلیل مسمومیت

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۰۲

مدیرکل محیط زیست فارس از تلف شدن 25 بهله در سروستان به دلیل مسمومیت خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید محمودی گفت: ماموران محیط زیست فارس، سرگپه و عقاب‌های مسموم را نجات دادند در حالی که 35 سرگپه و عقاب صحرایی در اطراف شهرستان سروستان دچار مسمومیت و 25 بهله از آنها تلف شد اما با کمک عوامل محیط زیست تیمار شدند که 5 بهله تاکنون نجات یافته و به طبیعت بازگشتند.

وی افزود: روز گذشته تعدادی مرغ مشکوک‌الحال در اطراف شهرستان سروستان در نزدیکی یک روستا ریخته شده بود که پرندگان شکاری زیادی از جمله سرگپه و عقاب‌های صحرایی از آنها تغذیه کردند.

 محمودی اظهار داشت: 35 بهله از این پرندگان که دچار مسمومیت شدند حدود 25 پهله تلف شدند و با تلاش‌های ماموران محیط زیست 5 پرنده احیا شد و دوباره پرواز  کرد و 3 پهله نیز در حال تیمار است.

وی افزود: با حضور سریع ماموران محیط زیست و همکاری فرمانداری دامپزشکی و نیروی انتظامی لاشه مرغ‌ها دفن شدند تا دیگر حیوانات و پرندگان از آنها تغذیه نکنند.

مدیرکل محیط زیست فارس گفت: در عین حال لاشه پرندگان برای بررسی‌های پزشکی و آزمایشات مربوطه انتقال یافت.

محمودی با بیان اینکه هنوز مرغداری که مبادرت به انداختن لاشه این مرغ‌ها در محیط زیست کرده بوده شناسایی نشده و هدف از این کار نیز نامشخص است بیان کرد: کارشناسان محیط زیست با تلاش‌های فراوانی توانستند تعدادی از پرندگان را نجات دهند و در این راستا مسئولان سروستان نیز بسیار همکاری کردند.

وی گفت: با توجه به سن مرغ‌ها و سایر مستندات موجود اقدام به شناسایی مرغداری مربوطه خواهد شد ضمن اینکه علت دقیق مرگ این مرغ‌ها نیز پس از انجام آزمایشات مشخص خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس عنوان کرد: محیط زیست از طریق قضایی نیز پیگیر این رویداد خواهد شد و به طور حتم با عوامل این اتفاق برخورد قانونی می‌کند.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز