خبرگزاری کار ایران

اصغر سلیمی مطرح کرد:

اجرای طرح نذر کتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۷۷۷

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح نذرکتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را فراهم کند که مردم مناطق محروم دسترسی بیشتری به کتاب داشته باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اصغر سلیمی با اشاره به آثار مطلوب برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: ماندگاری مطالب در کتاب بسیار زیاد است و این در حالی است که این موضوع در خصوص فضای مجازی چندان صدق نمی‌کند.

وی افزود: کتاب همواره در دسترس بوده و مطالعه آن بسیار راحت است، از زمان‌های گذشته تا امروز کتاب یکی از مهم‌ترین کالاهای فرهنگی بوده و از اهمیت بسیاری در تمامی دوران‌ها برخوردار بوده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به گسترش نقش فضای مجازی لازم است تدابیری اندیشیده شود که جایگاه والای کتاب در میان مردم حفظ شود و استقبال از کتاب و کتابخوانی روزبه‌روز بیشتر شود، اگرنوجوانان و جوانان از همان سنین کم با کتاب آشنا نشوند ممکن است در آینده با مشکلاتی روبرو شوند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از صاحب‌نظران و مبتکران فضای مجازی، استفاده از کتاب را در اولویت کاری خود دارند و این موضوع به خوبی اهمیت کتاب و کتابخوانی را نمایش می‌دهد.

 سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز شاهد افزایش قیمت برخی کتب هستیم که لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص بن‌های خرید کتاب شرایطی را فراهم کرد که مردم بتوانند به راحتی اقدام به خرید کتاب‌های مورد علاقه خود در نمایشگاه کتاب کنند.

وی با استقبال از طرح نذر کتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان بیان کرد: اگر شرایطی فراهم شود که کتب مختلف به مناطق محروم برسد و در اختیار دانش‌آموزان و علاقمندان در این مناطق قرار گیرد اقدام بسیار ارزشمندی است و طرح نذر کتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان می‌تواند به تحقق این امر خداپسندانه و فرهنگی کمک کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در صورتی که در ایام برگزاری نمایشگاه فرصتی مهیا شود به طور قطع در نمایشگاه کتاب اصفهان حضور خواهم یافت و از این فرصت مناسب بهره می‌برم.

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان با شعار «بخوان برای زندگی» از 9 تا 15 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 20 در نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان پذیرای علاقمندان به یار مهربان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز