خبرگزاری کار ایران

ایلنا از وضعیت مدارس پردیس گزارش می‌دهد؛

کلاس‌های سرد، نگرانی خانواده‌ها و بی‌توجهی مسئولان/ اخطار جدی فرمانداری به شرکت عمران

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۷۴۰

با سردشدن هوا بویژه در منطقه کوهستانی پردیس، سردی کلاس‌های درس و شرایط نامناسب تحصیل، نگرانی‌های بسیاری را برای والدین و اولیا مدارس این منطقه ایجاد کرده ولی با وجود اقدامات انجام شده مسئولان هنوز این مشکل مرتفع نشده و دانش‌آموزان خردسال ناگزیرند با کاپشن و کلاه سر کلاس درس حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پردیس، با وجود سپری شدن دو ماه از بازگشایی مدارس پردیس و فرارسیدن فصل پاییز و سرمای هوای این منطقه هنوز برخی از مدارس ابتدایی شهر پردیس مجهز به سیستم گرمایشی نیستند و دانش آموزان در سرما و با کاپشن و کلاه سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند .

در بررسی میدانی خبرنگار ایلنا از دو مدرسه رودکی و فردوسی شهر پردیس مشاهده شد اولیای دانش آموزان و مربیان از  این وضعیت ناراضی اند و خانواده‌ها نگران فرزندان خردسال‌شان هستند که طی این ایام از سرمای محیط آموزشی بیمار یا دلزده از درس و مدرسه شده اند.

 برخلاف قول مسئولان مربوطه پس از اعتراض گستره اولیای دانش آموزان این مدارس هفته گذشته تنها سیستم گرمایشی مدرسه ابن سینا راه اندازی شد و هنوز دو مدرسه دیگر به نام‌های رودکی و فردوسی با جمعیت بالای دانش آموزانی که دارد، از شرایط گرمایشی برخوردار نیست.

نظری مادر یکی از این دانش آموزان که فرزندش در کلاس اول مدرسه رودکی تحصیل می‌کند به ایلنا می‌گوید: پسر من تازه به مدرسه رفته و فراهم کردن شرایط مناسب تحصیل برای ورود کلاس اولی ها بسیار مهم است اما فرزندم هر روز از سرمای کلاس گله می‌کند و با وجود اینکه با کاپشن سر کلاس حاضر می‌شود اما می گوید کلاس خیلی سرد است و دستانم برای نوشتن یخ می‌زند و نمی توانم تکالیف ام را بنویسم.

مادر نگران این دانش‌آموز افزود: بچه های کلاس اولی ما در یک زیر زمین سرد با نور ناکافی درس می‌خوانند و شروع مدرسه و تحصیل‌شان اینگونه بوده است و این باعث می‌شود بچه‌ها خاطره بدی از مدرسه داشته باشند و با وجود اعتراضات مکرر خانواده ها هنوز اتفاقی برای بهبود این اوضاع رخ نداده است.

شرکت عمران مقصر است

مصطفی حسنوند رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس، شرکت عمران این شهرستان را مقصر می‌داند و در این رابطه به ایلنا می‌گوید: شرکت عمران موظف به انجام تعهدات خود است و متاسفانه چند مدرسه نوسازی که تحویل شده با چنین مشکلاتی روبروست و در اجرای این تعهدات قصور و کوتاهی صورت گرفته و خانواده ها و معلمان اعتراض های خود را به آموزش و پرورش منتقل می‌کنند و ما را مقصر می‌دانند.

حسن فلاح معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز روز یکشنبه در حاشیه نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با فریده اولادقباد با طرح این مشکل و ارائه گزارشی از کمبودهای آموزشی شهرستان به وضعیت دو مدرسه فوق اشاره کرد و خواستار پیگیری و حل آن شد.

کلاس‌های سرد، نگرانی خانواده‌ها و بی‌توجهی مسئولان/ اخطار جدی فرمانداری به شرکت عمران

پیمانکار باید پاسخگو باشد نه عمران

با پیگیری خبرنگار ایلنا در رابطه با وضعیت گرمایشی دو مدرسه شهر پردیس از رئیس شرکت عمران مطلع شدیم قصور از سوی پیمانکار بوده است و چاغروندی رئیس شرکت عمران پردیس به ایلنا گفت: بزودی و تا دوماه آینده مشکل گرمایشی این مدارس حل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، پس از اعتراضات بوجود آمده، نشستی فوری با حضور مدیران شرکت عمران و معاون فرماندار شهرستان پردیس از سوی فرمانداری برای حل و بررسی موضوع تشکیل شد.

از مرداد ماه پیگیریم

صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان پردیس در پاسخ به سئوال ایلنا مبنی بر زمان دقیق اجرای تعهدات شرکت عمران بر نصب سیستم گرمایشی مدارس مورد نظر گفت: به دستور حقیقی فرماندار شهرستان بصورت ضربتی جلسه ای با حضور نماینده شرکت عمران و رئیس نظام مهندسی و مدیران شرکت های خدمت رسان تشکیل شد.

وی تاکید کرد: برخلاف اینکه از مرداد ماه پیگیر حل این موضوع هستیم و مصوبات زیادی برای آن وجود داشته اما بعلت تعلل پیمانکار پروژه تکمیل نشده است.

معاون فرماندار پردیس با ابراز نگرانی از این موضوع به ایلنا گفت: از سوی فرمانداری اخطاری جدی به پیمانکار و شرکت عمران داده شده است و امروز آخرین مهلت برای تکمیل کار است.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر این مدارس بسیار سرد هستند و بسیاری از کودکان ابتدایی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، دچار بیماری و سرماخوردگی شده اند، اظهار داشت: برای سرمای فعلی مدرسه ها هماهنگ شده از وسایل گرمایشی دیگر بصورت موقت استفاده شود تا در اولین فرصت موتورخانه مدارس تکمیل شود.

شنبه آخرین مهلت است

بنیادی افزود: کار موتورخانه یکی از این مدارس در مرحله تست و گرفتن تاییدیه نهایی است و مدرسه دیگر قرار شد تا دو هفته آینده تکمیل شود.

وی با بیان اینکه مدیران حاضر در این جلسه موظف شدند هر چه سریع‌تر پیگیر حل موضوع در همین چند روز آینده شوند، با اظهار تاسف گفت: کوتاهی پیمانکار و عدم پیگیری شرکت عمران کار را به اینجا کشانده و امیدوارم پاسخگوی کوتاهی شان باشند .

وی افزود: آخرین فرصت روز شنبه است و ما منتظریم نتیجه کار را ببینیم و اگر این موضوع حل نشود این مسئله بصورت قضایی پیگیری شده و عاملان و عامدان آن باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پردیس، این منطقه با سرمای زیادی در دو هفته اخیر روبرو بوده و بطور قطع کلاس‌های این مدارس بسیار سرد است و تحمل این سرما برای کودکان دبستانی راحت نیست و بی شک این موضوع روی کیفیت کار آموزشی معلمان اثر گذار خواهد بود؛ دو روز گذشته مدیریت مدرسه رودکی به اولیا اعلام کرده با همکاری فرمانداری و شهرداری در کلاس ها بخاری برقی نصب شده و با راه اندازی سیستم گرمایشی مدرسه از کلاس ها جمع آوری می‌شوند.

در پایان اما باید از مسئولان امر پرسید آیا بهتر نبود پیش از سرد شدن هوا به فکر می افتادند و کاری برای گرمای کلاس های درس می کردند؟ بهتر نیست پروژه های عمرانی کامل و با نظارت دقیق تر تحویل گرفته شود تا شاهد اینگونه مسائل که نابهنگام بخاطر یک کوتاهی تبدیل به یک معضل می‌شود و هزینه های بیشتری را تحمیل می‌کند، نباشیم...و آیا مسئولان حاضرند یک روز فرزندان خود را با این شرایط روانه محل تحصیل کنند؟

گزارش: نسا زارع

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز