خبرگزاری کار ایران

شهردار فردیس خبر داد:

پل بصیرت با تکنیک اصیل ایرانی، کاشی کاری می‌شود/ اجرای بیش از یکهزار متر طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۷۲۹

شهردار فردیس از اجرای طرح کاشی کاری پل بصیرت با اعتبار 400 میلیون تومان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح از تکنیک اصیل ایرانی و با مفهوم زندگی، استفاده می شود.

به گزارش ایلنا، منوچهر غفاری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات کاشی کاری پل بصیرت فردیس، گفت: با طراحی، نورپردازی و آذین بندی پل ها، المان های شهری، زیباتر می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه طی سه ماه گذشته مطالعاتی برای زیباسازی پل بصیرت فردیس انجام شده است، تاکید کرد: هنرمندان گرافیک طرح های متعددی برای زیباسازی پل بصیرت ارائه کردند که یکی از آنها به تایید کارشناسان مدیریت شهری فردیس رسید و با رعایت آیین نامه ها و انتخاب پیمانکار واجد شرایط، انجام و عملیات کاشی کاری هنری بر بدنه این پل آغاز شد.

شهردار فردیس با بیان اینکه طرح کاشی کاری پل بصیرت هنری و زمان بر است، عنوان کرد: در صدد هستیم که این پروژه را برای بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مساحت کاشی کاری پل بصیرت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع است، خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام عملیات اجرایی این پروژه حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.

غفاری با بیان اینکه از طرح کاشی شکسته برای پل بصیرت استفاده می شود، گفت: این تکنیک برای پل هایی که لرزش زیادی دارند، مناسب است.

شهردار فردیس با بیان اینکه طرح کاشی کاری پل بصیرت به صورت چیدن کاشی های رنگی روی بدنه انجام می شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در نظر دارد با اجرای این طرح، در راستای تلطیف فضای شهری اقدام کند.

وی در بخش دیگری هدف از اجرای طرح کاشی کاری پل بصیرت را تنوع بخشی به فضای یکنواخت شهری، آوردن رنگ به فضای شهری، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان و غیره اعلام کرد و افزود: طرح کاشی کاری دارای ماندگاری بالا و طول عمر مفیدی است که تنوع رنگی و درخشندگی لعاب کاشی ها نظر بیننده را در روز و شب به خود جلب می کند.

به گفته شهردار فردیس طرح کاشی کاری پل بصیرت، با اصالت و ایرانی است.

وی در بخش دیگری مفهوم کلی طرح کاشی کاری پل بصیرت را ” زندگی ” برشمرد و تاکید کرد: این طرح سه شکل اسب، درخت و اشکال هندسی را به صورت روایی به تصویر می کشد.

غفاری عنوان کرد: طرح کاشی کاری پل بصیرت از نظر رنگی و خرمی از مینیاتوری های ایرانی برگرفته شده و با اجرای آن شهروندان تحول اساسی در بهبود سیمای محیط خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز