خبرگزاری کار ایران

جمالی‌نژاد:

شهردار گلخانه‌ای یا پشت‌میز نشین دردی از مشکلات شهر دوا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۴۹۳

معاون وزیر کشور گفت: مناسبات مدیریت شهری بر حول سه محور ارتباط با حکومت، مردم و بدنه شهرداری استوار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد امروز در جلسه شورای اداری البرز که با معارفه شهردار کرج، همراه شد، گفت: زمان‌بر شدن انتخاب شهردار با توجه به اهمیت موضوع انتظارات را بیشتر کرد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان وزارت کشور، اهمیت این انتخاب را خاص دانست و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور لازم است مدیریت شهری به موضوع واقف و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

جمالینژاد با اشاره به سه محور کار مدیریت شهری، تصریح کرد: مناسبات مدل شهری باید با دستگاه‌های نظارتی و حکومتی، تعامل داشته باشد.

جمالینژاد با اشاره به ارتباط مدیریت شهری با حاکمیت ابراز کرد: بدون شک اگر مدیریت شهری نتواند ارتباط دوسویه و سازنده‌ای با مدیران دستگاه‌ها و ادارات مختلف داشته باشد، نمی‌تواند در دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده خود موفق عمل کند. 

معاون وزیر به مناسبات مدل شهری با بدنه شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: اگر همکاری بر پایه پاک‌دستی و رفاقت نباشد، تفرقه بین پرسنل و مدیریت شهری ایجاد می شود لذا با این رویه، همدلی و همافزایی را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: با وفاق و همدلی مجموعه مدیریت شهری، کرج در آینده‌ای نه چندان دور به شهری زیبا، هوشمند و آباد تبدیل خواهد شد. 

معاون وزیر کشور با تاکید بر اهمیت ارتباط سازنده مدیریت‌شهری با مردم ابراز کرد: ارتباط مدیریت شهری با مردم از یک‌سو پاشنه آشیل شهرداری و از سوی دیگر نقطه عطف توسعه شهری محسوب می‌شود. 

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور، گفت: اگر مدیریت شهری بخواهد موفق عمل کند، باید در راستای اعتماد سازی بین مردم تلاش کند چون اگر این اعتماد حاصل نشود عملکرد شهرداری به‌عنوان نهاد مستقل عمومی غیر دولتی رضایت بخش نخواهد بود.

این مسئول توضیح داد: اگر اعتماد باشد، مردم در امور مختلف شهر مشارکت فعالی خواهند داشت و بخش خصوصی نیز برای اجرای طرح‌ها وارد میدان می‌شود و ثمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد نیز به‌عنوان بازوی فعال به کمک شهرداری می آیند و به این ترتیب بسیاری از مشکلات شهری مرتفع میشود.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه شهردار باید مردمی باشد، افزود: شهردار گلخانه‌ای و کسی که فقط پشت میز بنشیند و به امورات اداری بپردازد دردی از مشکلات شهر دوا نمی‌کند. شهردار باید مردمی باشد و با حضور در محلات مختلف به درد و دل‌های شهروندان گوش دهد و مشکلات شهر را از نزدیک لمس کند تا بتواند اقدامات لازم برای حل آنها را در دستور کار قرار دهد.

وی به تاثیر عملکرد مناسب مدیریت‌شهری در ارتقا امنیت ملی اشاره کرد و گفت: شهرداری خاکریز اول مطالبات مردمی است و اگر مسئولان مدیریت شهری عملکرد مناسبی داشته باشند، حس وفاق و همدلی مردم افزایش می‌یابد که این امر باعث افزایش امنیت اجتماعی و به تبع آن ارتقا امنیت ملی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز