خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پدافند غیر عامل استان خبر داد:

اجرای بیش از 600 برنامه طی هفته پدافند غیر عامل در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۵۵۲

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران از اجرای بیش از 600 برنامه در هفته پدافند غیر عامل در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا،حسین منفردی‌امروز شنبه در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران به فعالیت 12 کارگروه پدافند غیر عامل در استان مازندران اشاره کرد و افزود: بیش از 600 برنامه هفته پدافند غیر عامل در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند نامگذاری شده است شعار این هفته را پدافند غیرعامل و افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی نام برد و افزود: 38 پروژه پدافند غیر عامل به ارزش دو میلیارد و 296 میلیون تومان در این هفته افتتاح می شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران گفت: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل از راهبردهای اساسی مصون سازی در مقابل تهدیدات نظامی است ادامه داد: مازندران به عنوان دومین استانی است که ' طرح جامع پدافند غیر عامل ' در آن شکل گرفت که تا پایان سال این امر برای تمامی شهرستانها تبیین می شود.

منفردی  را از دیگر طرح های پدافند غیر عامل نام برد که در شهرهای ساری و بابل اجرایی شد و اجرای این طرح برای دیگر شهرستان ها در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در هفته دولت 86 پروژه با پیوست پدافند غیر عامل در استان افتتاح شد.

منفردی با اشاره به اهمیت آموزش پدافند غیرعامل به عنوان تسهیل کننده بحران گفت: برای کاهش آسیب ها و خسارت های احتمالی اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل در سال 82 با تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت و در سال 87 در وزارت کشور آغاز به کار کرد.

براساس این گزارش پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.

اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است.

هشتم آبان ماه به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل و هشتم تا چهاردهم آبان ماه نیز به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز