خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار در گفت و گو با ایلنا مطرح شد ؛

نگرانی برای تامین کالاهای اساسی استان وجود ندارد/ تا پایان سال ذخیره داریم / فروش گوجه فرنگی به عراق قبل از ممنوعیت صادرات بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۶۴۳

معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه هیچگونه نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی استان وجود ندارد، گفت: واحدهای تولیدی و کشاورزی علاوه بر تامین نیاز استان درخواست صادرات محصولات خود را نیز دارند.

منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین درباره ذخایر اقلام اساسی استان به خبرنگار ایلنا گفت:سیاست کلی دولت مبنی بر اداره بازار توسط خود اصناف و کسبه است و  دولت موظف است فقط در مواقع اضطرار ورود و بازار را تنظیم کند.

وی درباره ذخیره‌سازی کالاهای اساسی گفت: ما دو نوع ذخیره‌سازی داریم یک ذخیره‌سازی در سطح ملی و دیگری ذخیره‌سازی در سطح استان.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در خصوص ذخیره کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در استان نداریم و به مقدار کافی کالاهای مورد نیاز مردم استان از جمله ؛ روغن، برنج، شکر، گوشت منجمد و مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده است. حتی برای ۵-۴ ماه باقی مانده تا پایان سال ذخیره کافی داریم .

وی افزود: اگر در سطح استان کمبودی مشاهده شود که تا کنون هیچ موردی وجود نداشته از ذخایر ملی استفاده و این کمبودها جبران خواهد شد.

وی در ادامه گفت:به طور مثال در خصوص گندم امسال ما ۲۵۰ هزارتن تولید محصول گندم مازاد بر نیاز استان را به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری کرده که این مقدار به اندازه مصرف ۲سال و نیم کل استان است که نشان می‌دهد در باره تامین کالاهای اساسی مشکل خاصی نداریم و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته، هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های متولی در ستاد تنظیم بازار و تولیدکنندگان انجام شده و هیچگونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت گوجه فرنگی در استان گفت: گوجه‌فرنگی جز کالاهای اساسی نیست، اما پیش‌بینی تولید  امسال در حدود ۳۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در سطح استان است و این در حالی است که حداکثر نیاز استان  ۱۰۰هزار تن است و امکان صادرات مازاد آن نیز وجود دارد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در پاسخ به خرید گوجه فرنگی‌های استان توسط چند دلال عراقی و صادرات آن به این کشور گفت: فروش گوجه‌فرنگی به  دلالان عراقی‌  قبل از ممنوع شدن صادرات گوجه‌فرنگی بود که طبق روال سال‌های قبل‌ تولید مازاد بر نیاز استان صادر می‌شد،اما  پس از ابلاغ مصوبه وزارت صنعت و معدن و جهادکشاورزی به گمرک هیچ گروه عراقی در استان اقدام به خرید گوجه‌فرنگی نکرده  و صادراتی هم  صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز