خبرگزاری کار ایران

در دومین کارگروه مدیریت پسماند در بوئین زهرا مطرح شد ؛

ممانعت پلیس راه از تردد خودروهای حامل نخاله بدون مجوز / خاطیان به مراجع قضائی معرفی می شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۰۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا از برگزاری دومین جلسه کارگروه مدیریت شهرستان بوئین زهرا با حضور ارگان ها و ادارات ذیربط در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد زارعی در این باره گفت: در این جلسه مصوب شد با توجه به آلودگی‌های ناشی از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهرها و جاده‌های بین شهری، نظارت بیشتری از سوی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها بر روی ساخت و ساز‌ها صورت گرفته و  تاییدیه‌ها و مجوز‌های ساخت و ساز منوط به ارائه فیش تحویل نخاله‌ها به سایت نخاله‌های شهرستان واقع در سگزآباد صورت پذیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا  اضافه کرد: بر اساس مصوبات این جلسه پلیس راه از هرگونه تردد خودرو‌های حامل نخاله‌های ساختمانی و سایر پسماند‌ها در سطح محورها بدون مجوز  ممانعت به عمل آورده و نسبت به توقیف و معرفی آنها به مراجع قضایی با همکاری اداره محیط زیست اقدام خواهد کرد.

احمد زارعی ادامه داد: مقرر شد با توجه به ماده 10 آیین نامه اجرایی پسماند و تبصره ذیل آن بخشداری‌ها با همکاری اداره راهداری و با استفاده از توان شورای فنی استان و پتانسیل موجود در سازمان‌های غیر دولتی مردم نهاد نسبت به پاکساری محورهای مواصلاتی شهرستان و مشابه آن توسط شهرداری‌ها در محدوده شهرها ظرف مدت یک ماه آینده اقدام کند.

زارعی سپس به بحث پسماندهای کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد اداره جهاد کشاورزی شهرستان گزارشی از وضعیت کمی و کیفی پسماندهای کشاورزی (کودهای دامی، سموم، پسماند های دامپزشکی، کشت نایلونی و ...) و نحوه مدیریت آن مطابق با ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماندهای کشاورزی و بر اساس تکالیف مندرج در قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آن  ارائه کند.

ایشان در پایان بیان کرد: مقرر شد با توجه به مسافت زیاد و حجم بالای پسماند خانگی شهرهای شال و دانسفهان در صورت لزوم ایستگاه موقت نگه‌داری پسماند به صورت مشترک با رعایت تمامی استانداردها و تاییدیه محیط زیست توسط شهرداری‌های مذکور جهت نگهداری موقت پسماندهای خانگی ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز