خبرگزاری کار ایران

استان‌های غرب و جنوب غربی از امروز بارانی می‌شود / سیلابی شدن رودخانه‌ها در خوزستان/ چهارشنبه ؛ افزایش دما و وزش بادگرم در سواحل خزر

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۲۵

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا بارندگی برای استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور خواهیم داشت. در سواحل خلیج فارس در استان‌های خوزستان و بوشهر شکل گیری ابر‌های هم رفتی که سبب ایجاد باد‌های شدید موقتی همراه با رگبار و رعد و برق، مواج شدن دریا می شود را خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا بارندگی برای استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور خواهیم داشت.در سواحل خلیج فارس در استان‌های خوزستان و بوشهر شکل گیری ابر‌های هم رفتی که سبب ایجاد باد‌های شدید موقتی همراه با رگبار و رعد و برق، مواج شدن دریا می شود را خواهیم داشت.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه شهروندان احتیاط لازم در تردد شناور‌های سبک را رعایت و از شنا کردن در این سواحل خودداری کنند گفت: تردد در این مسیرها می‌تواند باعث ایجاد خطراتی بشود.
 
نقشینه درباره بیشترین شدت بارش‌ها در کشور طی امروز و فردا گفت: شدت بارش‌های امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و شمال خوزستان هست. فردا برای جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، مناطقی از خوزستان، بوشهر و ایلام بیشترین بار‌ش‌ها را خواهیم داشت. از روز سه شنبه برای برخی نقاط خوزستان امکان آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین افزایش حجم آب مخصوصا در مناطق کوهپایه‌ای نیز وجود دارد. به مردم توصیه می‌کنیم از توقف و عبور از این مناطق را به حداقل برسانند.
 
وی در ادامه افزود: از روز چهارشنبه و پنج‌شنبه آغاز بادگرم  در سواحل دریای خزر در سواحل شمال را خواهیم داشت که باعث افزایش دما و وزش باد شدید می‌شود این افزایش دما بیشتر در شرق سواحل خزر شامل گیلان و اردبیل از چهارشنبه شمال غرب کشور تحت تاثیر سامانه بارشی دیگری قرار خواهد گرفت که در روز پنچ شنبه و جمعه مناطق غرب، جنوب غرب و نواحی مرکزی را به تدریج تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقتی و کاهش دما در این مناطق در کشور را خواهیم داشت و به عبارتی برای نیمه غربی هوای تهران بارش‌های پارکنده امشب و فردا شب رشد ابر و بارش ها شدید نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز