خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون امید مجلس در گفت و گو با ایلنا:

استثنا در قانون منع بکار‌گیری بازنشستگان به ضرر جامعه است/ پیشنهاد می‌کنم دولت افراد در شرف بازنشستگی را از خدمت مرخص کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۳۵۱

مهدی مقدسی گفت: استثنا قائل شدن در قانون منع بکارگیری بازنشستگان به ضرر جامعه خواهد بود و اگر اصلاحی قرار است صورت گیرد باید در راستای گسترده‌تر شدن دامنه شمولیت آن باشد.

نماینده مردم اراک،خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایلنا عنوان کرد: بعضی از نمایندگان درباره حل مشکل شهرداری تهران طرحی را مبنی بر اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان ارائه کردند؛ من با این موضوع به شدت مخالفم به‌دلیل اینکه این قانون جدیدا اصلاح و تصویب شده است و اگر مجددا بخواهیم آن را دوباره اصلاح کنیم شیرینی اصلاح این قانون را برای مردم از بین می برد.

مهدی مقدسی گفت: می بایستی دامنه شمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان را گسترده‌تر کنیم حتی می‌بایستی تاکید کنیم دولت افرادی که سوابق آنها تکمیل شده در شرف بازنشستگی هستند را شناسایی و بازنشسته کند تا زمینه استفاده از مدیران خلاق و جوان و نخبه بیش از گذشته فراهم شود.

وی ضمن ابراز مخالفت با کمرنگ کردن ابعاد این قانون تصریح کرد: آسیب رساندن به قانون و استثنا قائل شدن در آن به ضرر جامعه خواهد بود چرا که مردم از اصلاح قانون منع بکار بگیری بازنشستگان استقبال کردند و شاهد آثار مثبتی در جامعه هستیم.

مقدسی گفت: مطرح کنندگان این طرح شاید با حسن نیت و رضایت از عملکرد افشانی شهردار فعلی تهران این این کار را کرده باشند اما ضمن اینکه افشانی شهردار تهران اقدامات خوبی در این مدت انجام داده ولی نباید قانون را برای افراد اصلاح کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مدت کوتاهی از تصویب اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان گذشته است و اصلاح این قانون به مصلحت کشور نیست اما اگر در مورد شهرداران ابهامی است در این زمینه اظهار نظر صریح معاونت حقوقی رئیس جمهور و اداره کل قوانین مجلس و سایر مراجع قانونی مبنی بر اینکه این مصوبه شامل حال شهرداران می شود وجود دارد.

مقدسی گفت: با اصلاح مجدد قانون منع بکار‌گیری بازنسشتگان که اخیرا تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده به شدت مخالفم و می‌بایستی تمامی دستگاه‌ها کمک کنند تا این قانون به نحوه احسن در آبان ماه که آخرین مهلت حضور بازنشستگان است اجرا شود.

وی تصریح کرد: اگر قرار است اصلاحیه‌ای بر این قانون در نظر گرفته شود باید به صورتی باشد که نه تنها افراد و برخی از پست‌ها از آن مستثنا نشوند بلکه دامنه شمولیت آن گسترده‌تر شود تا طیف وسیع‌تری را در بر گیرد و در نهایت زمینه برای استفاده از جوانان و نخبگان بیش از گذشته فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز