خبرگزاری کار ایران

ناصر نبی‌زاده:

باید از همه ابزارها در ارتقای فرهنگ و هنر استان استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۳۳۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های کارشناسی شده و موثر که منجر به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر استان شود، حمایت می‌شود.

به گزارش ایلنا، ناصر نبی‌زاده در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی ادارات شهرستان‌های تابعه با تاکید بر اینکه جنس کار فرهنگ بسیار متفاوت با دیگر حوزه‌هاست، از ترسیم سند چشم‌انداز چهار ساله فرهنگ و هنر استان خبر داد.

وی با بیان اینکه باید از همه ابزارها در ارتقای فرهنگ و هنر استان استفاده شود، گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، دینی و قرآنی همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری است. باید ظرفیت‌های جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر استان ایجاد کنیم.

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی افزود: انتظار من از شهرستان‌های استان این است که با تعامل و همفکری با مجموعه این اداره کل به سمت توانمندسازی بیشتر حرکت کنیم تا بستری حرفه‌ای‌تر در حوزه فرهنگ و هنر در استان بوجود آید، این حاصل نخواهد شد مگر با برنامه‌ریزی و مشورت که باید به‌طور مستمر انجام گیرد.

نبی‌زاده بیان کرد: تهیه برنامه جامع به‌منظور پیگیری مطالبات و افزایش همکاری با سایر نهادهای دولتی به منظور افزایش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ارزشمند است. در دوران کاری در مجموعه اداری خود باید قدر فرصت به وجود آمده در راستای خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم را بدانیم، وظیفه‌شناس باشیم و به اموری که به ما واگذار شده به نحو احسن عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر توجه به کلان پروژه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی وابسته به این اداره کل استان مکمل همدیگر هستند و در برگزاری باشکوه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید همکاری‌های همه‌جانبه داشته باشند. شورای‌ فرهنگ‌ عمومی از جایگاه ویژه و حساسی برخوردار است چراکه این شورا مباحث فرهنگی کلان جامعه را رصد و بررسی می‌کند.

نبی‌زاده گفت: اصلاح فرهنگ عمومی اگر محقق نشود اهداف نظام اسلامی تحقق نخواهد یافت، پس باید صاحب‌نظران و اصحاب فکر و اندیشه درباره مشکلات و فرهنگ‌های غلط و آسیب‌ها را در هر منطقه شناسایی و دنبال آن چاره‌اندیشی کنند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی با آن بخش از فرهنگ عامه مردم براساس قانون سر و کار دارد چراکه این شورا ناظر بر رفتار عمومی مردم است و چون نمی‌تواند یک نسخه واحد برای مشکلات موجود در مناطق را داشته باشد، لذا شورا باید در هر منطقه براساس اولویت‌ها و ویژگی‌های خاص همان منطقه شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر تشکیل به موقع جلسات شورای فرهنگ عمومی، خواستار توجه جدی مسئولان عضو این شورا شد و گفت: شورای فرهنگ عمومی زمانی موفق است که مصوبات آن درون جامعه قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: تمامی شوراهای فرهنگ عمومی باید دارای شورای علمی و مشورتی باشند چراکه با بارش فکری توسط صاحب‌نظران و صاحبان اندیشه موضوع و مشکلات استان و شهرستان بهتر رفع می‌شود.

در این نشست هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه گزارشی از برنامه‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری شهرستان ها را به لحاظ زیرساختی و اعتباری بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز