خبرگزاری کار ایران

شفقی خبر داد:

بیش از هزار شغل فراگیر در سراسر روستاهای شهرستان کرج کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۱۱

فرماندار ویژه شهرستان کرج، گفت: با معرفی 98 طرح اشتغالزا در روستاهای کرج، کشاورزی بیشترین سهم اشتغال در روستاهای شهرستان کرج را کسب کردند.

به گزارش ایلنا، سیروس شفقی ضمن تبریک روز روستا و خداقوت گویی به کلیه روستائیان و جهادگران عرصه تولید با استناد به آمار ثبت شده در سامانه اداره کار به تشریح روند اقدامات شهرستان کرج در حوزه اشتغالزایی روستایی پرداخت و اظهار داشت: سهم اشتغال روستایی در شهرستان کرج 30 میلیارد تومان بوده است که از این رقم 98 طرح اشتغالزا در کارگروه اشتغال شهرستان به تصویب رسیده و 93 پرونده نیز به بانک ها برای پرداخت تسهیلات بانکی معرفی شده است.

وی با اعلام اینکه طی ماه‌های اخیر از طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها در بخش فراگیر، 997 شغل برای روستاییان عزیز ایجاد شده است، به تفکیک اعتبار پیش‌بینی شده در هر بخش را نیز برشمرد و افزود: اعتباری که برای اشتغال روستایی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی 13.5 میلیارد تومان، صنایع و معادن 3 میلیارد تومان، خدمات و فناوری اطلاعات 4.5 میلیارد تومان، گردشگری 3 میلیارد تومان، صنایع دستی و فعالیت های فرش های دستباف 3 میلیارد تومان و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز 3 میلیارد تومان بوده است. 

فرماندار شهرستان کرج همچنین سهم هر بخش در ایجاد شغل مورد تشریح قرار داد و با بیان اینکه بیشترین سهم اشتغالزایی در بخش روستایی کرج حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است، ادامه داد: 45 درصد از سهم اشتغال در روستاهای کرج با بیشترین رقم به بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص دارد و سایر بخش ها شامل فعالیت های خدماتی و فناوری اطلاعات با 15 درصد در رتبه دوم قرار دارند.

وی افزود: 10 درصد از سهم اشتغالزایی شهرستان کرج در بخش صنایع و معادن کوچک،10 درصد گردشگری، 10 درصد صنایع دستی و 10 درصد مابقی نیز مربوط به فعالیت واحدهای تولیدی در نواحی صنعتی روستایی کرج است.

معاون استاندار البرز اشتغال فراگیر ایجاد شده در شهرستان کرج را نیز هزار و 65 نفر شغل اعلام کرد و افزود: بیشترین سهم شغل ایجاد شده از این سرفصل مربوط به صنعت و خدمات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز