خبرگزاری کار ایران

سردار محمدیان خبر داد:

سارقان 100 منزل مسکونی در دام پلیس گرفتار شدند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۵۰

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی استان اعضای باند سارقان منازل کرج، دستگیر و به 100 فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران گفت: در پی دریافت گزارش‌های متعدد، مبنی بر سرقت منزل در مناطق شمالی شهر کرج، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی جزئیات سرقت‌ها محرز شد که سارقان در ساعت‌های خلوت و پایان هفته‌ها با توجه به خالی بودن منازل آپارتمانی از طریق بالکن طبقات اول وارد آپارتمان شده و با تخریب در منازل، اقدام به سرقت اشیاء سبک و با ارزش می‌کنند.

سردار محمدیان تصریح کرد: شواهد امر حاکی از آن بود که یک باند حرفه‌ای سرقت‌های سریالی با شیوه و شگرد یکسان اقدام به سرقت منازل مرفه‌نشین که از قبل مورد شناسایی قرار گرفته‌اند کرده و بدون این که ردی از خود به جای بگذارند از محل سرقت متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: بلافاصله اکیپی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی وارد عمل شده و با انجام تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته یکی از اعضای باند سرقت را که از طریق پشت‌بام، متواری شده بود شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با دلایل و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان کرد حدود یک‌سال است که با تشکیل یک باند 5 نفره سرقت منزل اقدام به 100 فقره سرقت در مناطقی از عظیمیه، رجایی‌شهر، کوی کارمندان، منظریه و دهقان ویلای کرج کرده‌اند .

این مقام ارشد انتظامی افزود: با تلاش شبانه‌روزی ماموران، سایر اعضای باند طی چنیدین عملیات جداگانه دستگیر و همراه اموال مسروقه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه تا کنون 43 فقره از سرقت‌ها کشف شده، گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد .

فرمانده انتظامی استان البرز در توصیه به شهروندان گفت: در مقابل تمامی پنجره‌ها، به‌ویژه طبقات همکف، نورگیر، پاسیو و روی دیوارهای کوتاه، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید و هنگامی که به مسافرت می‌روید، بستگان و همسایگان مورد اطمینان را در جریان قرار دهید تا مراقب منزل‌تان باشند و به‌طور مرتب به آن سرکشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز