خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره جهاد کشاورزی خبر داد؛

امکان برداشت 350هزار تن ذرت علوفه در نظرآباد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۶۴۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد، گفت: در سال جاری پیش بینی می شود 350 هزار تن ذرت علوفه ای در شهرستان نظر آباد، برداشت شود.

به گزارش ایلنا، ایرج الماسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد، گفت: سطح زیر کشت ذرت در استان البرز 8 هزار هکتار است که بیش از 60 درصد یعنی قریب به 5 هزار هکتار در شهرستان نظرآباد کشت میشود که با توجه به ظرفیت بالای دام سنگین در این شهرستان نیاز دامداری ها تامین و مازاد آن نیز به دامداری های شهرستان های همجوار ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: در سالجاری پیش بینی میشود که از اراضی شهرستان 350 هزار تن برداشت ذرت علوفه‌ای را داشته باشیم.

الماسی استفاده از ارقام اصلاح شده و زودرس و آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری قطره ای را در راستای کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد از نقاط مثبت کشت سال جدید در این شهرستان عنوان نمود و افزود در حال حاضر قریب به 50 در صد سطح زیر کشت  ذرت شهرستان  به آبیاری تحت فشار مجهز شده و تلاش میشود در سال آتی 100 در صد اراضی زیر کشت ذرت به آبیاری تحت فشار تجهیز گردد.

الماسی گفت: بعد از برداشت ذرت با توجه به آغاز فصل زراعی جدید محصولاتی نظیر گندم ، جو وکلزا به عنوان تناوب زراعی در این شهرستان کشت می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز