خبرگزاری کار ایران

سرهنگ گودرزی:

نمره منفی میزان حوادث رانندگی را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۳۹۱

رئیس پلیس‌راه استان البرز گفت: اعمال نمره منفی برای رانندگان متخلف در پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی موثر است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رضا گودرزی اظهار داشت: هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا، تک‌چرخ زدن با موتورسیکلت، تجاوز از سرعت مجاز بالاتر از 50 کیلومتر درساعت، سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراخ قرمز و راهنمایی و رانندگی، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب درآزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و رانندگی در حال مستی و مصرف داروهای روان‌گردان و افیونی از موارد مهم تخلفات حادثه‌ساز است که در صورت ارتکاب تخلف، سبب دریافت نمره منفی برای راننده می‌شود.

وی اضافه کرد: عبور از محل ممنوع، تجاوز به چپ از محور راه، عبور وسایل‌نقلیه از پیاده‌روها، عدم رعایت حق تقدم عبور، دورزدن ممنوع و استفاده از تلفن‌همراه از دیگر موارد تخلفات حادثه‌ساز است.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: عدم رعایت مقررات حمل بار (حمل ونقل جاده‌ای مواد خطرناک)، رانندگی با وسایل نقلیه‌عمومی بیش از زمان مجاز، عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه ازقبیل استفاده از عینک و سمعک، عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبان عبورو مرور دانش‌آموزان یا پلیس مدرسه و عدم رعایت مقررات حمل بار، موارد مهم دیگر تخلفات حادثه‌ساز است.

رئیس پلیس راه البرز افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 56 نفر به‌دلیل ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز 30 نمره منفی دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه آن سال گذشته 124 درصد افزایش داشته است. سال‌جاری 183 هزارو 395 راننده متخلف در راه‌های استان البرز اعمال قانون شدند که26 هزار و 944 نفر آنان مرتکب تخلف حادثه‌ساز شده بودند.

سرهنگ گودرزی افزود: امسال 13 هزار و 418 وسیله نقلیه متخلف توقیف شده که ازمجموع آنها 3 هزار و 303 دستگاه موتورسیکلت و بقیه خودرو سنگین و سبک بوده است.

رئیس پلیس‌راه بیان داشت: این مدت نیز 12 هزار و 635 مورد آزمایش الکل و 839 مورد آزمایش اعتیاد از برخی رانندگان در استان البرز انجام شده که به ترتیب 102 و 97 مورد مثبت بوده است.

سرهنگ گودرزی افزود: ماموران پلیس‌راه البرز با حضور در راه‌های البرز در قالب تیم‌های خودرویی، موتوری و پاس پیاده و همچنین استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف عملکرد رانندگان را رصد می‌کنند.

استان البرز دارای یک‌هزار و 450 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، فرعی و روستایی است و روزانه به‌طور متوسط بیش از 250 هزار وسیله نقلیه از راه‌های این استان عبور می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز