خبرگزاری کار ایران

هه لاله امینی مطرح کرد:

تشکیل مجمع مشورتی بانوان شورایی در راستای توسعه نقش زنان در اداره امور محلی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۸۸۴

نماینده امور بانوان در شورای‌عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری جلسه تشکیل مجمع بانوان شورایی گفت: این مجمع در راستای هم‌افزایی و توسعه نقش زنان در اداره امور محلی کشور تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، هه لاله امینی با اشاره به برگزاری نشست تشکیل مجمع بانوان شورایی گفت: شورای عالی استان‌ها در نظر دارد در راستای هم‌افزایی و توسعه نقش زنان در اداره امور محلی کشور، مجمع مشورتی بانوان شورایی دوره پنجم شورای اسلامی شهرها را تشکیل دهد.

وی افزود: روز گذشته دومین جلسه مربوط به این مجمع در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

امینی با بیان اینکه مصوباتی در جلسه دیروز تصویب شد، تصریح کرد: انتخاب یک نفر از بانوان عضو شوراهای اسلامی استان و شهرها به‌عنوان عضو اصلی به همراه یک نفر عضو علی البدل به‌عنوان پل ارتباطی برای انعکاس مشکلات استان، برگزاری هر دوماه یک‌بار جلسه مشورتی، ایجاد دبیرخانه مجمع مشورتی بانوان شورایی کشور در ذیل چارت تشکیلاتی دبیرخانه شورای عالی استان‌ها، فعالیت دبیرخانه این مجمع زیر نظر شورای عالی استان ها، انتخاب فریبا عاشوروند «مسئول امور بانوان شورای‌عالی استان‌ها» به‌عنوان دبیر جلسات مجمع بخشی از مصوبات این مجمع بود.

وی ادامه داد: درباره اساسنامه این تشکل مصوب شد به‌منظور تصویب اساسنامه، جلسه آینده با حضور مهمانان و نیز سایر افراد متخصصی که می‌توانند در زمینه تصویب اساسنامه مجمع راهکار علمی ارائه دهند تشکیل خواهد شد و اساسنامه پیشنهادی مجمع بانوان شورایی پس از تایید رئیس شورای‌عالی استان‌ها اجرایی می‌شود.

امینی با بیان اینکه جلسه بعدی مجمع بانوان شورایی ظرف مدت یک ماه آینده و مصادف با یازدهمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها تشکیل می‌شود، عنوان کرد: دستور جلسه آینده تهیه و متعاقبا به اطلاع اعضا خواهد رسید.

نماینده کردستان در شورای‌عالی استان‌ها در پایان با ابراز امیدواری افزود: تشکیل مجمع مشورتی بانوان کشور گامی در راه افزایش نقش‌آفرینی بانوان در نظام تصمیم‌گیری‌ها و نیز افزایش سهم بانوان در فرآیند مدیریت شهری کشور باشد و از این پس شاهد حضور پررنگ‌تر بانوان در حوزه‌های فرهنگی- اجتماعی- عمرانی- اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه مدیریت شهری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز