خبرگزاری کار ایران

رضایی مطرح کرد:

استان لرستان مورد بی‌مهری قرار گرفته/ ۱۲۰ روستای لرستان در بی‌آبی

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۸۷۹

نماینده لرستان در شورای‌عالی استان‌ها گفت: ۱۲۰ روستای استان لرستان بی‌آب هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرادحسین رضایی در دهمین اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها که امروز ۲۱ مهرماه جاری در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، گفت: حکام در طول تاریخ زمانی که به قدرت رسیدند خویشتن، خدا و مردم را فراموش کردند و باد غرور چنان در سرشان پیچید که به زمین خوردند. این غرور بی توجهی به ملت ها در طول تاریخ آتش به جان مردم انداخته است.

وی با اشاره به 5 عامل طغیان، ترور، توهین، تجاوز و تهدید از سوی حکام را سبب به وجود آمدن طبقات مختلف اجتماعی دانست و بیان کرد: حاکم و محکوم، مالک و مملوک، ظالم و مظلوم، غنی و فقیر و روحانی و جسمانی معلول خودکامگی حاکمان در تاریخ بوده است.

رضایی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ما در قبال انسانیت امروز مسئول هستیم، تصریح کرد: باید چنان سخن بگوییم که حکامی که جز به نفع خویش به چیزی نمی‌اندیشند را از خواب عمیق غفلت بیدار کنیم. وقتی نام استان لرستان به زبان می‌آید محرومیت مادی آن در اذهان تداعی می‌شود.

به گفته وی؛ برخورداری استان لرستان از 60 هزار سال سکونت انسان هوشمند، اماکن دیدنی و تاریخی آن که نشانگر فرهنگ و با ارزش و متمدن دار بودن آن است،.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: لرستان علی‌رغم همه رشادت‌ها، دل پاکی‌ها و صداقت که در همه ادوار تاریخ و حکومت‌ها داشته همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

 رضایی با اشاره به طرح اجرا شده در شهرستان علی‌گودرز در قالب پروژه گمرک بیان کرد: آب زاگرس را برده‌اند و 120 روستا بی‌آب شدند. آب کشاورزانی که پیشانی آنها از زحمت پینه بسته است.

وی افزود: متاسفانه باید بگویم لرستان شاید اولین استان محروم در کشور است. استانی که سرزمین و نگینی است زیبا از نظر طبعیت برانگشتر کشورمان اما بی‌توجهی و بی‌مهری مردم این استان را جان بر لب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز