خبرگزاری کار ایران

الویری در جلسه صبح امروز مطرح کرد:

تاکید رئیس شورای عالی استان‌ها بر تعامل بیشتر با دیوان عدالت اداری

کد خبر : ۶۷۹۶۷۰

رئیس شورای عالی استان‌ها از ایجاد زمینه مناسب برای تعامل و همکاری شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری صبح امروز در دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: جلسات کارشناسی با موضوع اختلاف نظرهای بین شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری برگزار شده است. در پنج بند این موارد را شناسایی کرده‌ایم و نسبت به حل آنها جلسات مجزایی را برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: این جلسات گام مهمی میان دو ساختار شورا و دیوان عدالت اداری برای برقراری تعامل بیشتر بوده است و تاکنون در برخی موارد به جمع‌بندی‌های روشنی رسیده‌ایم به شکلی که در خصوص اخذ عوارض از پارکینگ‌ها، تعریف عوارض در حوزه تغییر کاربری‌ها، اخذ عوارض از تابلوهای تبلیغاتی و همچنین اخذ عوارض از ساختمان‌های رها شده و نیمه کاره نیز به جمع بندی‌های روشنی رسیده‌ایم.

الویری ادامه داد: تعامل و همکاری مناسبی میان شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری در زمینه حل مشکلات ایجاد شده است. همچنین موضوع اخذ عوارض در شهرها مورد بررسی قرار گرفته و لایحه آن به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. لازم است سازوکاری تعریف شود تا نظر دیوان عدالت اداری درخصوص مصوبات شورا پیش از ارسال به شورا مورد بررسی قرار گیرد و تاییدیه‌های لازم را دریافت کند تا در مراحل بعدی با اعتراض دیوان عدالت اداری مواجه نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز