خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان غربی صورت گرفت؛

اجرای اعدام زن جوان به دلیل قتل همسرش در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۸۹۳

زن جوانی که هفت سال پیش به دلیل قتل همسرش در شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی دستگیر وروان هزندان شده بود روز گذشته اعدام شد.

به گزارش ایلنا، حکم قصاص زینب سکاوند در زندان ارومیه که پنجم اسفند ماه سال ۹۰، همسرش را به قتل رسانده بود، اجرا شد.

این زن پس از بستن دست و پای شوهرش وی را کشت. این شخص در زمان ازدواج وارد ۱۶ سالگی شده بوده و زمان وقوع قتل نیز ۱۸ سال داشت.
 
اطلاعات موجود در پرونده نشان می‌دهد که متهم در دادسرا و دادگاه و همه جلسات اقرار و جزئیات را تشریح کرده و اقرار کرده است که «بعد از قتل با ماشین شخصی به بیمارستان رفتم و به کلانتری نیز اطلاع دادم» و ماموران بعد از اطلاع او، به محل قتل مراجعه کرده‌اند.

حسب اقرار زینب سکاوند، وی و همسرش شب حادثه به منظور شب نشینی به منزل پدر همسرش می‌روند و پس از ساعتی  به منزل خود رفته و اختلافی پیش می‌آید  که  زن حالت قهر به خود می‌گیرد، شوهر پس از اینکه ناراحتی همسر خود را می‌بیند برای دلجویی به او پیشنهاد می‌کند  دست، پا و چشمان او را ببندد و او را به نوعی تنبیه کند و کتک بزند تا به اصطلاح آرام شود؛ اما زینب سکاوند بعد از بستن دست، پا و چشم شوهرش از آشپزخانه چاقو را  آورده  و با دو ضربه به گلوی همسر نهایتا او را به قتل می‌رساند وسپس به صورت خود معرف به کلانتری مراجعه می‌کند.
 
پس از رسیدگی دقیق و قاطع دستگاه قضا به این پرونده که با حضور و دفاع وکیل مدافع متهم صورت گرفت، بنا به اقرار صریح متهم، زینب سکاوند به قصاص محکوم شد و پس از آن شورای حل اختلاف و دادگاه برای جلب رضایت اولیای دم وارد میدان شدند؛ اما با همه تلاش‌های صورت گرفته مادر مقتول راضی به رضایت نشد و نهایتا حکم اجرا گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز